لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۴

مرگ «افسر ارتش سوریه مرتبط با حزب‌الله» در انفجار خودرو در دمشق


تصویری از کنسولگری ایران در دمشق که بر اثر حمله اسرائیل در فروردین‌ماه تخریب شد
تصویری از کنسولگری ایران در دمشق که بر اثر حمله اسرائیل در فروردین‌ماه تخریب شد

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید یک افسر سوری که ارتباط نزدیکی با حزب‌الله لبنان داشت، بر اثر انفجار بمب کار گذاشته‌شده در یک خودرو کشته شده است.

رامی عبدالرحمن، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در انگلیس مستقر است، روز شنبه، پنجم خردادماه،‌ اعلام کرد مردی که در این انفجار کشته شد، کارت شناسایی به همراه داشت که نشان می‌داد افسر ارتش سوریه است.

به گفتهٔ آقای عبدالرحمن، این افسر به جمهوری اسلامی نزدیک بود و جذب جنگجویان سوری برای حزب‌الله لبنان را بر عهده داشت.

رسانه‌های دولتی سوریه روز شنبه تأیید کردند که یک بمب متصل به یک خودرو بامداد روز شنبه در بخش غربی پایتخت سوریه که محل استقرار چندین نمایندگی دیپلماتیک است، منفجر شد و یک کشته و خسارات مادی برجای گذاشت.

خبرگزاری دولتی سانا نیز بدون اعلام مشخصات قربانی از کشته شدن «یک نفر بر اثر انفجار یک وسیله انفجاری در خودرو»‌ در این منطقه خبر داد.

منطقه مزه محل استقرار کنسولگری ایران است که بر اثر حمله اسرائیل در ۱۳ فروردین تخریب شد. حمله‌ای که باعث کشته‌ شدن هفت نفر از جمله دو مقام ارشد سپاه پاسداران و یک عضو حزب‌الله لبنان شد.

طی ماه‌های گذشته چندین حمله هوایی به این محله که به شدت امنیتی است، صورت گرفته‌ که بیشتر مقامات ایرانی را هدف قرار داده‌ است.

حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه نگرانی بزرگی برای اسرائیل است که می‌خواهد جلو نفوذ ایران در امتداد مرزهای شمالی خود را بگیرد.

سوریه در سال‌های اخیر اسرائیل را به انجام صدها حمله به اهدافی در بخش‌های تحت کنترل دولت اسد متهم کرده، اما اسرائیل به ندرت چنین حملاتی را تایید کرده است.

XS
SM
MD
LG