لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۹

ترامپ مصاحبه با اف‌بی‌آی درباره سوءقصد به خود را پذیرفت


یک مقام اف‌بی‌آی می‌گوید که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، مصاحبه با این اداره در چارچوب تحقیقات مربوط به سوءقصد نافرجام به جان او را پذیرفته است.

مصاحبه با آقای ترامپ بخشی از شیوه کار استاندارد اف‌بی‌آی است که در تحقیقات خود در مورد هر جرمی با قربانی گفتگو می‌کند.

اف‌بی‌آی پیش‌تر اعلام کرد که در جریان اقدام به سوءقصد که روز ۲۳ تیر در اجتماع انتخاباتی آقای ترامپ در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا روی داد یک گلوله یا قطعه‌ای از آن به رئیس‌جمهور پیشین اصابت کرده است.

کوین روجک، مأمور ارشد و مسئول تحقیقات میدانی اف‌بی‌آی در دفتر پیتسبورگ، روز دوشنبه هشتم مرداد گفت: «در این مصاحبه می‌خواهیم از برداشت او از آنچه که مشاهده کرده است، مطلع شویم.»

کوین روجک علاوه بر اطلاع‌رسانی در مورد توافق آقای ترامپ با مصاحبه، اطلاعات جدیدی نیز در مورد توماس کروکس، عامل ۲۰ ساله این سوءقصد، ارائه داد.

تحقیقات اف‌بی‌آی نشان می‌دهد که توماس کروکس در مورد تیراندازی‌های جمعی، نیروگاه‌های انرژی، وسایل انفجاری دست‌ساز و سوءقصد چند ماه پیش به نخست‌وزیر اسلوونی در اینترنت جستجو کرده بود.

به رغم گذشت دو هفته از شروع تحقیقات و صدها مورد مصاحبه با افرادی که ممکن است در این رابطه اطلاعاتی داشته باشند، اف‌بی‌آی هنوز نتوانسته است انگیزه این سوءقصد را تعیین کند و می‌گوید اطلاعاتی که تاکنون جمع‌آوری شده حاکی است که توماس کروکس فردی منزوی و دایره ارتباط‌های اجتماعی او به خانواده‌اش محدود بوده است.

کوین روجک، مأمور ارشد اف‌بی‌آی، افزود والدین توماس کروکس با تحقیقات «نهایت همکاری» را کرده‌اند و عامل سوءقصد بخش اعظم برنامه‌ریزی گسترده برای حمله به اجتماع انتخاباتی دونالد ترامپ را آنلاین انجام داده بود.

اف‌بی‌آی افزود والدین توماس کروکس در مصاحبه‌های خود تأکید کرده‌اند که از برنامه‌ریزی پسرشان کاملاً بی‌اطلاع بوده‌اند و هیچ دلیلی برای تردید در اظهارات آن‌ها وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG