لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۹

ایران در واکنش به تحریم‌های تازه علیه سپاه، کاردار سفارت بریتانیا را فراخواند


در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید بریتانیا علیه جمهوری اسلامی، وزارت خارجه ایران اعلام کرد که کاردار سفارت بریتانیا در تهران را احضار کرده است.

دولت بریتانیا روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه سه فرد و یک نهاد جمهوری اسلامی ایران را به اتهام فعالیت‌های بی‌ثبات کننده علیه اسرائیل، بریتانیا و کشورهای دیگر به فهرست تحریم‌های خود افزود.

بر اساس بیانیه دولت بریتانیا، حمید فاضلی، عبدالفتاح اهوازیان و بهنام شهریاری سه فردی هستند که به دنبال تحریم جدید دولت بریتانیا دارایی‌های آن‌ها مسدود و شامل ممنوعیت سفر به این کشور شده‌اند.

همچنین بر اساس تحریم جدید دولت بریتانیا، دارایی‌های احتمالی یگان ۷۰۰ نیروی قدس سپاه در این کشور مسدود می‌شود.

یک روز پس از این رخداد، وزارت خارجه ایران با احضار کاردار سفارت بریتانیا در تهران به آن واکنش نشان داد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که در خبرگزاری‌های رسمی ایران منتشر شده است، رئیس اداره سوم غرب اروپای وزارت خارجه ایران گفته است که این تحریم‌ها را«مغایر» با سخنان مقامات بریتانیایی مبنی بر «تمایل آنها به همکاری و تعامل» می‌داند.

این مقام وزارت خارجه ایران همچنین حمایت بریتانیا از اسرائیل را عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه عنوان کرده است.

اطلاعیه وزارت خارجه ایران می‌افزاید که کاردار سفارت بریتانیا در تهران در این دیدار تاکید کرده که مراتب اعتراض جمهوری اسلامی را به کشورش منعکس خواهد کرد.

پیشتر در اردیبهشت ماه گذشته نیز بریتانیا شش نام جدید مربوط به افراد و سازمان‌های بخش دفاعی جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده بود.

بریتانیا همچنین در ۳۰ فروردین‌ماه امسال به همراه ایالات متحده چندین سازمان نظامی، اشخاص و نهادهای ایرانی دخیل در صنایع پهپاد و موشک‌های بالیستیک ایران را هدف تحریم قرار داده بود.

XS
SM
MD
LG