لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۰

آمریکا در صدر بیشترین ابتلا به ویروس کرونا در جهان


شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در جهان در روز پنج‌شنبه هفتم فروردین از ۵۱۰ هزار نفر فراتر رفت.
شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در جهان در روز پنج‌شنبه هفتم فروردین از ۵۱۰ هزار نفر فراتر رفت.

براساس آمار منتشر شده شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا٬ کووید ۱۹، در آمریکا تا روز پنجشنبه هفتم فروردین به ۸۳ هزار و ۱۴۴ نفر رسید که با این تعداد ایالات متحده از نظر آمار مبتلایان به این ویروس در صدر جهان قرار گرفت.

به گزارش رویترز، اکنون چین با ۸۱ هزار ۲۸۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در رتبه دوم در جهان و پس از آن ایتالیا با ۸۰ هزار ۵۳۹ مورد در رتبه سوم قرار دارد.

تا روز پنجشنبه یک هزار و ۱۷۸ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده اند.

شبکه سی ان ان هم می گوید، تنها در روز پنجشنبه ۲۴۸ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست دادند که از نظر تعداد، پنجشنبه مرگبارترین روز بوده است.

شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در جهان در روز پنج‌شنبه هفتم فروردین از ۵۱۰ هزار نفر فراتر رفته و شمار قربانیان هم به بیش از ۲۳ هزار نفر رسیده است.

شماری از ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک، واشینگتن و لوئیزیانا با وضعیتی بحرانی از نظر سرعت شیوع ویروس کرونا مواجه هستند.

شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایالت نیویورک تا ظهر در روز پنج‌شنبه ۳۷ هزار ۲۵۸ نفر اعلام شد و ۵۸۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

ایالت لوئیزیانا نیز با سریع‌ترین روند شیوع ویروس کرونا در آمریکا مواجه است و فرماندار این ایالت هشدار داده است که به زودی این ایالت با کمبود بیمارستان و امکانات پزشکی برای بستری کردن بیماران مواجه خواهد شد.

بیل نانگسیر، فرماندار ایالت لوئیزیانا گفته است طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۰ نفر در این ایالت جان خود را از دست دادند و ۵۰۰ مورد جدید ابتلا تایید شده است.

گزارش ها حاکی است که برگزاری فستیوال ماردی گراس در ماه گذشته و ۱۳ روز پیش از اعلام وضعیت هشدار باعث گسترش سریع شیوع این ویروس شده است.

در همین روز اعلام شد تعداد متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته با به جا گذاشتن رکورد جديدی به ۳.۳ میلیون نفر رسید.

اقدامات سختگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و موسسات اقتصادی بزرگ و کوچک، بخش خدمات و سرویس در این کشور شده است.

XS
SM
MD
LG