لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۱

کرونا در جهان؛ تعطیلی بالیوود و توقف فعالیت مراکز تفریحی در شهرهای مختلف


شیوع ویروس کرونا بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در جهان را خلوت کرده؛ نمایی از پل کارل در پراگ که در روزهای عادی شاهد جمعیتی متراکم است
شیوع ویروس کرونا بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در جهان را خلوت کرده؛ نمایی از پل کارل در پراگ که در روزهای عادی شاهد جمعیتی متراکم است

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا شامگاه یکشنبه ۲۵ اسفند به حدود۱۷۰هزار تن رسید و تعداد قربانیان نیز از مرز شش‌هزار و پانصد تن گذشت.

با همه‌گیری جهانی این ویروس، کشورهای مختلف مقررات ویژه بیشتری وضع کرده و علاوه بر محدودیت‌های مسافرتی، شمار زیادی از شهرها نیز دستور به تعطیلی موقت کافه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و مراکز تفریحی داده‌اند.

صنعت فیلمسازی هند، معروف به بالیوود، نیز به خاطر شیوع کرونا تعطیل شد.

اتحادیه‌های مرتبط با بالیوود در مومبای (مبئی) اعلام کردند تمامی فعالیت‌های خود را تا پایان مارس، ماه جاری میلادی، متوقف می‌کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از کولمیت ماکار، مدیرعامل بزرگ‌ترین اتحادیه تهیه‌کنندگان بالیوود، تعداد کسانی را که مستقیما در این صنعت دخیل‌اند حدود دویست‌هزار تن برآورد کرده است.

شمار مبتلایان به کرونا در هند به ۱۵۰ تن رسیده و تاکنون دو قربانی برجای گذاشته است.

در آمریکا نیز تدابیر ویژه‌ای در برخی شهرها از جمله نیویورک و لس‌آنجلس، دو کلان‌شهر و کانون‌های اصلی مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری، اعلام شده است.

بیل دِ بلزیو، شهردار نیویورک، روز یکشنبه اعلام کرد مراکز تفریحی از قبیل سالن‌های نمایش یا موسیقی از روز سه‌شنبه به طور کامل تعطیل می‌شود و بارها و رستوران‌ها نیز تنها می‌توانند خدمات بیرون از محل ارائه کنند.

این تعطیلی دست‌کم تا ۲۰ آوریل، ماه آینده میلادی، ادامه خواهد یافت.

در لس‌آنجلس نیز بارها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی تعطیل شده است.

در بسیاری از ایالت‌های آمریکا از چند روز پیش ‌مدارس، موزه‌ها و ورزشگاه‌ها بسته شده‌اند.

در ایالات متحده نیز که شمار مبتلایان به کرونا از مرز سه‌هزار و هفتصد تن گذشته و ۶۹ نفر جان باخته‌اند تمهیداتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس اعلام شده است.

دولت دونالد ترامپ وضعیت اضطراری ملی اعلام کرده و در تازه‌ترین مورد، نرخ پایه بهره بانکی را به حدود صفر رسانده است.

شمار دیگری از کشورها نیز اقدام به تعطیلی مراکز تفریحی و همچنین محدود کردن تجمعات کرده‌اند.

از جمله امارات متحده عربی نیز روز یکشنبه از تعطیلی مسابقات ورزشی، مناسک مذهبی در مساجد بزرگ و سایر همایش‌ها به مدت دست‌کم دو هفته خبر داد.

یک روز پیش‌تر اعلام شد چند محل گردشگری در دوبی،از جمله چهار پارک مشهور «موشن گیت»، «لگو لند»، «واترپارک» و «بالیوود پارک»، تا پایان ماه جاری میلادی تعطیل است.

XS
SM
MD
LG