فرمانده سابق خاتم‌الانبیای سپاه: هشت سال جایگاه سرلشکری دارم، قطعا تایید می‌شوم

سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه

سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه، که برای انتخابات ریاست جمهوری ایران نامزد شده، می‌گوید «بیش از هشت سال جایگاه سرلشکری» دارد و «تایید صلاحیت [او] قطعی است».

او که صبح روز شنبه، ۱۸ اردیبهشت، در یک نشست خبری درباره برنامه‌های انتخاباتی‌اش سخن می‌گفت، از اطلاعیه جدید شورای نگهبان درباره شرایط حداقلی نامزدها دفاع کرد و گفت وضعیت قبلی ثبت‌نام‌ها «باعث خنده شده بود و محدودیت های شورای نگهبان را مثبت ارزیابی می کنیم».

آقای محمد که درجه سرتیپی دارد گفت: «افراد با درجه پایین تر هم می توانند در جایگاه بالاتر قرار بگیرند و شورای نگهبان هم ملاک را جایگاه قرار داده است. من هم بیش از هشت سال جایگاه سرلشگری دارم.»

شورای نگهبان روز ۱۵ اردیبهشت شرایط جدید برای داوطلبان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را به وزارت کشور ابلاغ کرد.

بیشتر در این باره: انتقاد از ابلاغیه شورای نگهبان در مورد «شرایط حداقلی» نامزدهای ریاست جمهوری

در این ابلاغیه آمده است که وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشکری و بالاتر می‌توانند نامزد شوند و تمام نامزدها باید عدم سوء پیشینه ارائه دهند و سابقه محکومیت کیفری نداشته باشند.

داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برای ثبت نام باید در بازه سنی ۴۰ تا ۷۵ سال باشند، حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل‌ آن باشند و سابقه تصدی حداقل چهار سال در سمت‌های مدیریتی کشور داشته باشند.

ابلاغیه جدید شورای نگهبان که از سوی گروه‌های مختلف به محدود کردن دایره نامزدها تعبیر شده در روزهای گذشته بحث‌برانگیز شده است.