بازداشت ده‌ها نفر در دو شهر ایران به بهانه عضویت در شبکه‌های «شیطان‌پرستی»

فرماندهان انتظامی دو شهر از دستگیری اعضا و افرادی خبر دادند که به ادعای این مقام‌ها وابسته به شبکه‌های «شيطان‌پرستی» در ايران هستند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از روح‌الله یاری‌زاده فرمانده انتظامی دزفول، در استان خوزستان روز شنبه ۱۲ خرداد ماه اعلام کرد که ۳۵ عضو یک «شبکه شیطان‌پرستی» در این شهرستان دستگیر شده‌اند.

این مقام پلیس توضیح داده است که ماموران پلیس با شناسایی محل برگزاری گردهمایی این شبکه و با هماهنگی مراجع قضائی، با کشف مشروبات الکلی، مواد مخدر و علائم و نمادهای مختلف این گروه، ۳۱ مرد و ۴ زن در این محل را که از استان‌های مختلف حاضر شده بودند نیز دستگیر کردند.

همزمان پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس مازندران نیز از دستگیری ۲۸ نفر دیگر در شهرستان سوادکوه تحت عنوان «اعضای شبکه شیطان پرستی» خبر داد.

سعید مهدوی، فرمانده انتظامی سوادکوه گفته است که این افراد در قالب «تور مسافرتی» از یکی استان‌های دیگر قصد حضور در شهرستان سواد کوه را داشتنه‌اند که پلیس اطلاعات و سپاه استان مازندران آنها را شناسایی و دستگیر کرده است.

به گفته فرمانده انتظامی سوادکوه بر این اساس ۲۰ مرد به همراه ۸ زن که «دارایِ علائم و نمادهای خاص شیطان پرستی، مشروبات الکلی و مواد مخدر بودند» دستگیر شدند.

به گفته این مقام مسئول همه این افراد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.

بیشتر در این باره: بازداشت ۲۶۱ نفر ازجمله سه اروپایی در ایران به اتهام «شیطان‌پرستی»

حدود دو هفته پیش نیز مرکز اطلاع‌رسانی پلیس ایران خبر داد که ۲۶۱ «عضو سازمان‌یافته» یک «شبکهٔ شیطان‌پرستی»‌ از جمله «سه تبعهٔ اروپایی» را در شهریار کرج بازداشت کرده است.

سپاه پاسداران و نيروهای انتظامی بارها از بازداشت افراد وابسته به شبکه‌های «شيطان‌پرستی» در نقاط مختلف ايران خبر داده‌اند و گفته‌اند: «برخی جريانات خارجی با اعزام افرادی از گروه‌های شيطان پرستی و همجنس‌گرايی به کشور از مدت‌ها پيش در صدد ترويج فساد در داخل کشور هستند».

مقامات امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی همواره از طرفداران سبک‌هایی از موسیقی غربی با عنواینی چون «شیطان‌پرست» یاد می‌کنند.