در حملات هوایی اسرائیل به غزه «دست‌کم ۴۰ فلسطینی» کشته شدند

منابع درمانی و بهداشتی زیر نظر حماس، گزارش دادند که در ادامه حملات هوایی اسرائیل به این باریکه محاصره‌شده حدود ۴۰ فلسطینی دیگر کشته شدند.

به گفته این منابع، در بمباران اردوگاه آوارگان البریج و نصیرات، واقع در نواحی مرکزی نوار غزه، در مجموع ۱۹ نفر کشته شدند. البریج و نصیرات دو اردوگاه پرجمعیت آوارگان فلسطینی در نوار غزه هستند و اسرائیل آن‌ها را از پایگاه‌های مهم گروه حماس می‌داند.

همچنین بنابر این گزارش، در بمباران مرکز شهر غزه نيز دست‌کم پنج فلسطینی کشته شدند و حمله هوایی به شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه هم یک کشته و چند مجروح برجای گذاشت.

مقام‌های زیر نظر حماس همچنین از حملات هوایی اسرائیل به «دو مدرسه در شرق شهر غزه» خبر داده و گفته‌اند در این حملات ۱۵ نفر کشته و ۳۰ تن دیگر مجروح شدند.

ارتش اسرائیل این مدارس را مراکز فرماندهی گروه حماس اعلام کرده و بار دیگر این گروه را به سوءاستفاده از غیرنظامیان و ساختمان‌های غیرنظامی برای اهداف نظامی متهم کرده است.

بیشتر در این باره: سوریه می‌گوید در حمله هوایی اسرائیل ۴ نظامی این کشور مجروح شدند

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده حمل مجروحان و اجساد قربانیان این حملات بوسيله گاری به بیمارستان‌ها را نشان می دهد. خبرگزاری‌های بین‌المللی در حال حاضر قادر نیستند صحت این تصاویر را تائید کنند.

وزارت بهداشت نوار غزه که تحت کنترل حماس است، روز پنجشنبه در جدیدترین اطلاعیه خود گفت تعداد کشته‌های ثبت‌شده از زمان شروع حملات اسرائیل به این باریکه به ۳۹ هزار و ۶۹۹ نفر و تعداد مجروحان به ۹۱ هزار و ۷۲۲ نفر رسیده است.

در آمارهای این نهاد تلفات نظامی و غیرنظامی تفکیک نمی‌شوند.

تدفین قربانیان حملات اخیر

روز پنجشنبه تعداد پر‌شماری از فلسطینیان برای تحویل گرفتن اجساد اعضای خانواده خود به بیمارستان الناصر در خان یونس مراجعه کردند. تصاویری که خبرگزاری رویترز به دست آورده جمعیت را هنگام حمل اجساد در کیسه‌های پلاستیکی و برگزاری نماز میت در نزدیکی ساختمان بیمارستان قبل از دفن اجساد نشان می‌دهد.

بیشتر در این باره: بیانیه رهبران آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آتش‌بس غزه؛ واشینگتن به ایران هشدار داد

همزمان، ارتش اسرائیل با انتشار پیام‌هایی در شبکه اجتماعی ایکس به ساکنان چند محله در شرق شهر خان یونس دستور داد این مناطق را ترک کنند و افزود که با قدرت به شبه‌نظامیانی که از این مناطق موشک شلیک کرده‌اند حمله خواهد کرد.

تعدادی از ساکنان این نواحی در حال کوچ به سوی محله المساوی هستند که ارتش اسرائیل آن را امن اعلام کرده ولی به دلیل پناه بردن آوارگان از سایر نواحی نوار غزه به این منطقه ازدحام جمعیت در محله المساوی به شدت افزایش یافته است.

کشته شدن یکی از کارکنان «آشپزخانه مرکزی جهانی»

در رويدادی ديگر «آشپزخانه مرکزی جهانی»، موسسه خیریه و بشردوستی که مرکز آن در آمریکاست، روز پنجشنبه خبر داد که یکی از کارمندانش هنگام مرخصی روز چهارشنبه ۱۷ مرداد در حمله اسرائیل به دیرالبلح، واقع در نواحی مرکزی نوار غزه، کشته شده و در حال تحقیق در مورد نحوه مرگ اوست.

ارتش اسرائیل از این حادثه اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود که با «آشپزخانه مرکزی جهانی» در تماس است.

در ماه آوریل هفت کارمند این موسسه در حملات پهپادی اسرائیل به سه خودروی حامل آن‌ها کشته شدند و این حمله باعث شد که فعالیت‌های آن حدود یک ماه در نوار غزه متوقف شود.

ارتش اسرائیل در پایان تحقیقات خود به بروز اشتباهات فاحش و نقض مقررات توسط تعدادی از نظامیان اذعان کرد و دو افسر ارشد را اخراج و یک فرمانده ارشد را توبیخ کرد.

بیشتر در این باره: دستیار کامالا هریس می‌گوید او گفت‌وگو درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل را نپذیرفته است