تعداد مبتلایان به تب دِنگی در ایران به نزدیک به ۲۰۰ نفر رسید

بیمار مبتلا به تب دنگی در پاکستان

یک مقام وزارت بهداشت ایران از شناسایی بیش از ۱۸۴ مورد ابتلا به «تب دِنگی» در کشور تا روز ۱۸ شهریور خبر داد. به گفتهٔ او، «اکثر» این مبتلایان به خارج از کشور سفر داشته‌اند.

شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، روز جمعه، ۲۳ شهریور، این خبر را در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا بیان کرد.

به گفتهٔ او بر اساس بررسی‌های وزارت بهداشت، ۱۳۱ نفر از مبتلایان، سابقه سفر به امارات‌ متحده عربی، ۹ نفر سابقه سفر به پاکستان، یک نفر سابقه سفر به عمان و یک نفر سابقه سفر به کشور بِنین را دارند.

وزارت بهداشت ایران هنوز گزارشی از ابتلای احتمالی زائران ایرانی در مراسم میلیونی اربعین در عراق که با حضور شیعیان کشورهای مختلف جهان از جمله پاکستان برگزار شد، ارائه نکرده‌، اما شمار مبتلایان مسافر به کشورهای دیگر را با جزئیات اعلام می‌کند.

بیشتر در این باره: خطر «اپیدمی» تب دِنگی در ایران؛ افزایش شمار بیماران به ۱۵۲ نفر

عرشی همچنین از ثبت ۴۲ مورد انتقال محلی خبر داده که از این تعداد، ۱۱ مورد در بندر لنگه استان هرمزگان و ۳۱ مورد در چابهار استان سیستان‌ و بلوچستان شناسایی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده توسط این مقام وزارت بهداشت، یک نفر از مبتلایان، دارای ملیت آفریقایی، چهار نفر افغانستانی، سه نفر ملیت پاکستانی و ۳۴ نفر دیگر ایرانی هستند.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچون ماه گذشته، آمار مرگ‌ و میر ناشی از ابتلا به تب دنگی در ایران را نیز «یک نفر» اعلام کرد.

تب دنگی که از نوعی پشه به نام «آئِدس» منتقل می‌شود به «تب استخوان‌شکن» نیز معروف است و دارای علائمی چون تب بالا، سردرد، درد بدن، درد پشت چشم، تهوع و بثورات پوستی است.