موحدی کرمانی: قصد آمریکا برای نفوذ به مجلس و خبرگان خطرناک است

محمدعلی موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، نفر اول از سمت چپ.

در ادامه هشدارهای رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او درباره تلاش آمریکا برای «نفوذ به مراکز تصمیم گیری» ایران، دبیران کلِ دو گروه اصولگرای جامعه روحانیت مبارز و حزب مؤتلفه درباره «نفوذ آمریکا» به مجلس خبرگان رهبری و مجلس هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدعلی موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، روز یکشنبه ۲۰ دی، گفت که آمریکا «می‌خواهد در مجلس شورای اسلامی و اگر بتواند در مجلس خبرگان نفوذ کند و هر دو نفوذ بسیار خطرناک است».

وی تأکید کرد که کسانی باید به مجلس بروند که «پیرو رهبری باشند و اسیر نفوذ دشمن نشوند».

در همین حال دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی نیز گفت که «باید تلاش کنیم که مجلس متمایل به آمریکا تشکیل نشود».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدنبی حبیبی تأکید کرد که «آمریکا به انتخابات ایران نظر دارد و از طریق برجام دارد آن را سوزن‌بانی می‌کند».

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پس از توافق اتمی وین بارها درباره به گفته او «تلاش آمریکا برای نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی» ایران هشدار داده است.

محمد خامنه‌ای، برادر بزرگتر علی خامنه‌ای، نیز سال گذشته اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، را «نامزد» آمریکایی‌ها برای «نفوذ» در ایران توصیف کرده و گفته بود که او و آیت‌الله حسینعلی منتظری بر سر «معامله با آمریکا رقابت داشته‌اند».

در هفته‌های گذشته نیز تعدادی از منصوبان آیت‌الله علی خامنه‌ای از جمله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، درباره ورود همفکران آقای هاشمی رفسنجانی به مجلس خبرگان رهبری و همچنین راهیابی اصلاح‌طلبان معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به مجلس هشدار داده اند.

در همین حال موضوع شرکت نکردن حسن خمینی در آزمون مجلس خبرگان رهبری در روزهای گذشته خبرساز شده است.

حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان، در سرمقاله روز شنبه این روزنامه ضمن انتقاد از شرکت نکردن حسن خمینی در این آزمون، به شورای نگهبان توصیه کرده بود که در تأیید صلاحیت او «استثنا» قائل نشود.

او همچنین اعلام کرده بود که یکی از «اعضای برجسته» هیئت رئیسه مجلس خبرگان در تماس با حسن خمینی از وی برای حضور در آزمون «دعوت کرده است».

در مقابل وب‌سایت انتخاب با اشاره به تماس‌های تلفنی خبرنگارش با محمود هاشمى شاهرودى، محمدعلی موحدى كرمانى، احمد خاتمى، قربانعلی درى نجف‌آبادى،ابراهیم رئیسی و هاشم حسينى بوشهرى نوشت که این شش عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان اعلام کرده‌اند که هیچ تماسی با حسن خمینی نداشته‌اند.

این وب سایت به نقل از «یكى از نزديكان» محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، نیز اعلام کرد که آقای یزدی قصد داشته با حسن خمينى تماس بگيرد، اما منصرف شده است.

بر اساس این گزارش یک عضو دفتر حسن خمینی نیز گفته است: «از دفتر آيت‌الله يزدى تماسى حاصل شد، ولى وقتى مى‌خواستيم ميان ايشان و حاج حسن آقا ارتباط تلفنى را وصل كنيم، دفتر آيت‌الله يزدى اعلام كرد كه ايشان منصرف شده‌اند و فرموده‌اند: مشكلى بوده است كه رفع شده است».

این وب‌سایت خواستار آن شده بود که مدیرمسئول روزنامه کیهان نام این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری که مدعی تماس او با حسن خمینی شده است، را اعلام کند.

با این حال روزنامه کیهان در شماره روز دوشنبه خود ضمن حمله به وب‌سایت انتخاب و دیگر رسانه‌های منتشرکننده این گزارش‌ها اعلام کرد که ادعای پیشین مدیر مسئول این روزنامه «دقیق، مستند و کاملاً موثق» است.

این روزنامه در عین حال اشاره ای به نام این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یا دیگر مستندات خود نکرده است.

رسانه‌های حامی حسن خمینی در روزهای گذشته گزارش‌هایی از تأیید اجتهاد او توسط تعدادی از مراجع تقلید و روحانیون سرشناس حوزه علمیه قم از جمله محمد علوی گرگانی، علی‌اکبر مسعودی خمینی وعلی کریمی جهرمی را منتشر کرده اند.

در همین حال عبدالکریم موسوی اردبیلی، مرجع تقلید و رئیس دیوان عالی کشور در دوره رهبری آیت‌الله خمینی، روز یکشنبه گفت که حسن خمینی «صلاحيت» حضور در مجلس خبرگان رهبری را دارد و «کارشکنی‌های صورت گرفته به جايی نخواهد رسيد».

نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان روز شنبه گفته بود که ممکن است صلاحیت کاندیداهایی که در آزمون مجلس خبرگان رهبری شرکت نکرده‌اند «احراز» شود، اما عدم شرکت کاندیداهایی که «حد علمی» مورد نظر فقهای شورای نگهبان را ندارند، «ابزار احراز اجتهاد» آنان را «سلب می‌کند».