با ورود جنگ غزه به یازدهمین ماه، اسرائیل عهد کرد یحیی سنوار را از بین ببرد

سنوار، رهبر جدید گروه افراطی حماس

با تشدید تنش‌ها در منطقه و در حالی که جنگ غزه وارد یازدهمین ماه خود شده است، اسرائیل عهد کرد که یحیی سنوار، رهبر جدید گروه افراطی حماس را که گفته می‌شود مغز متفکر حملات ۷ اکتبر بوده است، از بین ببرد.

سنوار در شرایطی به عنوان رهبر جدید حماس انتخاب شده است که اسرائیل خود را آماده حمله تلافی‌جویانه ایران بر سر ترور اسماعیل هنیه در تهران کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه طی نطقی در یک پایگاه نظامی تاکید کرد که اسرائیل «مصمم» به دفاع از خود است.

وی به نیروهای جدیدی که به استخدام ارتش اسرائیل درآمده‌اند، گفت: «ما هم آماده دفاع هستیم و هم آماده حمله.»

بیشتر در این باره: سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس شد؛ زخمی شدن ۱۹ تن در حمله به اسرائیل

هرتسی هالِوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، نیز عهد کرد که «او [سنوار] را پیدا خواهیم کرد، مورد حمله قرارش می‌دهیم و حماس را وادار خواهیم ساخت که یک رهبر دیگر پیدا کند».

سنوار که از سال ۲۰۱۷ رهبری نظامی حماس در غزه را بر عهده دارد از زمان حمله ۷ اکتبر که مرگبارترین حمله در تاریخ اسرائیل بوده است، دیده نشده.

یکی از مقامات ارشد حماس به خبرگزاری فرانسه گفت، انتصاب سنوار این پیام را منتقل می‌کند که این سازمان «به راه مقاومت ادامه خواهد داد».

حزب‌الله لبنان که متحد حماس محسوب می‌شود انتصاب سنوار را تبریک گفت و عنوان کرد که این انتصاب نشان می‌دهد «دشمن» با کشتن رهبران و مقامات حماس «نتوانسته است به اهداف خود دست پیدا کند».

برخی از تحلیل‌گران می‌گویند که یحیی سنوار به نسبت اسماعیل هنیه هم تمایل کمتری به برقراری آتش‌بس در غزه دارد و هم به حکومت ایران نزدیک‌تر است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه؛ س.ن