آزار جنسی دانش آموزان در تهران؛ خامنه ای خواستار اجرای «حدود» درباره متهمان شد

پس از گزارش ها درباره «آزار جنسی» تعدادی از دانش آموزان، توسط ناظم دبیرستان غیر دولتی معین در منطقه دو تهران،رهبرجمهوری اسلامی خواستار محاکمه سریع متهمان و اجرای «حدود الهی» درباره آنان شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا،آیت الله خامنه ای، روز سه شنبه هشتم خرداد، در دستوری خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشت:«خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید».

دستور رهبر جمهوری اسلامی درحالی صادر شده است که پیش از این شاکیان پرونده سعید طوسی، قاری مشهور قرآن، از نقش علی مقدم، مسئول ارتباطات دفتر رهبر جمهوری اسلامی، در صدور حکم تبرئه آقای طوسی سخن گفته بودند.

آقای طوسی درحالی دراین پرونده «تبرئه» شد که بازپرس پرونده ابتدا برای وی «قرار مجرمیت» صادر کرده بود.شاکیان این پرونده نیز از نقش علی مقدم مسئول ارتباطات دفتر رهبر جمهوری اسلامی در «تبرئه»آقای طوسی سخن گفته بودند.

تعدادی از شاگردان سعید طوسی مدعی شده‌اند که آقای طوسی در سال‌های اخیر به آنها تجاوز یا تعدی جنسی کرده است.

روز دوشنبه تعدادی از رسانه های ایران از جمله وب سایت خبر آنلاین خبر دادند که یکی از مسئولان دبیرستان پسرانه مقطع متوسطه اول یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه ۲ تهران، در پی آزار جنسی گروهی از دانش آموزان، بازداشت شده است.

درهمین حال عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، گفت که والدین ۱۵دانش آموز اعلام کرده اند که این فرد به فرزندانشان «تعرض جنسی» کرده است.

به گفته آقای جعفری دولت آبادی، با این حال متهم دردادسرا اقرار کرده که یک بار «فیلم‌های مستهجنی که در گوشی تلفن همراه خود داشته است را برای تعدادی از دانش‌آموزان پخش کرده» اما دیگر اتهامات را رد کرده است.

در همین حال ناصر کوهستانی،مدیر آموزش و پرورش منطقه دو تهران، درمصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفت که قرار است شورای نظارت منطقه دو آموزش و پرورش تهران درباره توقف فعالیت این آموزشگاه نیز تصمیم گیری کند.

به گفته آقای کوهستانی، فرد متهم دراین پرونده «نیروی آزاد» بوده و دراین مدرسه به عنوان « معاون انضباطی(ناظم) » فعالیت می کرده است.

در همین حال علیرضا راهپیما، رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، گفت که مدیر این مدرسه به مدت دو سال از کار تعلیق شده است.

برخی از کاربران شبکه های مجازی اعلام کرده اند که این فرد نوه آیت الله حائری شیرازی، امام جمعه سابق شیراز، بوده اما محمدحسن حائری شیرازی، پسرآیت الله حائری شیرازی این گزارش ها را رد کرده است.

این اتفاق بازتاب گسترده ای درفضای مجازی داشته است.

درهمین حال پروانه مافی،نماینده تهران درمجلس،اعلام کرد که سئوالی را از وزیر آموزش و پرورش دراینباره مطرح خواهد کرد و وزیر باید برای پاسخگویی درباره این موضوع درمجلس حاضر شود.

پیش از این نیز گزارش هایی درباره آزار جنسی دانش آموزان توسط معلمان منتشر شده است.

از جمله در خردادماه ۹۴، ناظم یکی از مدارس تهران پس از شکایت والدین چند دانش‌آموز در مورد کودک‌آزاری، با حکم دادگاه به شلاق، دو سال محرومیت از فعالیت‌های آموزش و فرهنگی و دو سال تبعید محکوم شد.

موضوع آزارجنسی اخیر در یکی از مدارس تهران بحث آموزش به کودکان درباره آزارهای جنسی را نیز بار دیگر مطرح کرده است.

سیاوش شهریور، سرپرست دفتر اجتماعی استانداری تهران، خرداد ماه سال گذشته خبر داده بود که برای نخستین بار طرح «پیشگیری از آزارهای جنسی کودکان» در استان تهران تهیه شده و به زودی رونمایی خواهد شد.

این در حالی است که موضوع آموزش کودکان برای جلوگیری از آزارهای جنسی، از سوی برخی از گروه‌های تندروی مذهبی در ایران مورد انتقاد قرار گرفته‌است.

از جمله در حالی که برخی از مقام‌های دولتی و نمایندگان مجلس می‌گویند بخشی از آموزش‌های سند ۲۰۳۰ یونسکو «با هدف جلوگیری از تجاوز و حفظ حریم شخصی افراد» است،سال گذشته اجرای این سند پس از اعتراض رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان وی متوقف شد.

با استفاده از گزارش های ایرنا، ایلنا و رادیو فردا؛ ا.م؛ خ.ک