کشته شدن دو عضو دیگر حزب‌الله لبنان در حمله پهپادی اسرائیل

حمله پهپادی به یک خودرو در روز شنبه نیز یک عضو حزب‌الله را از پا درآورده بود

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی خبر داد که دو عضو گروه حزب‌الله لبنان روز یکشنبه ۱ بهمن در حمله پهپادی اسرائیل به خودروی آنها در جنوب لبنان کشته شدند.

رده آنها در سلسله مراتب حزب‌الله که مورد حمایت جمهوری اسلامی است، فاش نشده اما یک منبع امنیتی گفت آنها از مقام‌های ارشد این گروه نبودند.

ساعاتی پیش‌تر ساکنان و منابع امنیتی گفته بودند که حمله یک پهپاد در نزدیکی روستای کفرا در ۸ کیلومتری مرز لبنان و اسرائیل دو نفر را کشت و دست کم چهار تن دیگر را مجروح کرد.

این در حالی است که روز شنبه نیز بر اثر حمله پهپادی مشابهی یک عضو این گروه به نام علی محمد حدرج و یک تبعه دیگر لبنان کشته شدند و طی هفته های اخیر ده‌ها عضو دیگر حزب الله بر اثر حملات اسرائیل جان باخته‌اند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد درباره گزارش‌های خارجی اظهارنظر نمی‌کند.

حزب‌الله از زمان آغاز جنگ غزه که به دنبال یورش اعضای گروه افراطی حماس به اسرائیل و کشته شدن ۱۲۰۰ اسرائیلی آغاز شده است، در امتداد مرز جنوبی لبنان با ارتش اسرائیل تبادل اتش دارد.

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان سازمان ترویستی شناخته می‌شود.

حزب‌الله می گوید حملات پراکنده‌اش به شمال اسرائیل باعث مشغول شدن بخشی از ارتش این کشور می‌شود و به این طریق فشار بر فلسطینی‌های زیر حملات اسرائیل در نوار غزه را کم می‌کند.

بر اثر تبادل آتش این گروه و اسرائیل، تا به حال دست‌کم ۱۴۰ تن از اعضای حزب‌الله و ۲۵ غیرنظامی لبنانی کشته شده‌اند.

از سوی مقابل نیز تا به حال ۹ سرباز اسرائیلی و یک شهروند بر اثر آتش‌باری حزب‌الله جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر در این باره: رویترز: فرماندهان سپاه و حزب‌الله از یمن به عملیات حوثی‌ها کمک می‌کنند

این در حالی است که به گفته منابع یمنی، ۶ عضو حزب‌الله که مشاور گروه حوثی‌ها بودند، در حملات اخیر آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها در یمن کشته شده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از چند منبع منطقه‌ای و ایرانی از حضور مشترک فرماندهان سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در یمن و کمک و هدایت عملیات شیعیان حوثی در دریای سرخ خبر داده بود.