یو‌اس‌ای تودی: ایران همچنان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را هک می‌کند

پس از آن‌که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اف‌بی‌آی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که هکرهای مرتبط با جمهوری اسلامی، ایمیل‌هایی حاوی اطلاعات مربوط به کمپین ترامپ را برای ستاد بایدن ارسال کرده‌اند، یک روزنامه‌نگار آمریکایی از دریافت اسناد داخلی مربوط به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ خبر داد.

روزنامه یواس‌ای تودی روز سه‌شنبه سوم مهر گزارش داد که جاد لگوم، روزنامه‌نگار آمریکایی به تازگی مجموعه‌ای از اسناد ایمیل شده را از یک فرستنده ناشناس به نام «رابرت» دریافت کرده که شامل فایل‌ها و ایمیل‌های داخلی کمپین ترامپ بوده‌ است.

به گفته این روزنامه‌نگار،هکرهای احتمالا مرتبط با ایران از تلاش برای افشای مطالب به سرقت رفته از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، دست برنداشته‌اند.

یکی از اسناد که به گفته آقای لگوم تاریخ ۱۵ سپتامبر را نشان می‌دهد بیانگر آن است که این هک‌ها طی ۱۰ روز اخیر نیز ادامه داشته است.

به گفته آقای لگوم، «رابرت» از معرفی خود امتناع کرده‌است اما به نظر می‌رسد همان کسی باشد که در ماه‌های ژوئیه و اوت مطالب به سرقت رفته از ستاد انتخاباتی ترامپ را در اختیار نشریات آمریکایی همچون پولیتیکو، نیویورک تایمز و واشینگتن پست قرار داد.

بیشتر در این باره: هکرهای ایرانی اطلاعات ستاد ترامپ را به تیم بایدن «پیشنهاد داده‌ بودند»

جاد لگوم تاکید کرده که اسناد به سرقت رفته از ستاد دونالد ترامپ را منتشر نخواهد کرد.

«رابرت» برای اولین بار پرونده‌ای را که در فوریه گذشته در مورد سناتور جی دی ونس گردآوری شده بود، برای لگوم ارسال کرده بود، آن هم پیش از آن که آقای ونس از سوی دونالد ترامپ به عنوان معاون او انتخاب شود.

فرد مذکور یک پرونده ۲۷۱ صفحه‌ای درباره آقای ونس به همراه پرونده‌های مشابه را برای این روزنامه‌نگار ارسال کرده است که همه پرونده‌ها دارای علامت «فوق‌العاده محرمانه» بوده‌اند.

«رابرت» همچنین نامه‌ای چهار صفحه‌ای را به تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴ برای جاد لگوم ارسال کرد که به نظر می‌رسد نگارنده آن وکیل مدافع ترامپ باشد واین نامه در پاسخ به روزنامه نیویورک تایمز هوش تجاری آقای ترامپ را زیر سؤال برده بود، نگاشته شده است.

چارلی استادلندر، سخنگوی نیویورک تایمز تأیید می‌کند نامه‌ای که جاد لگوم از هکر مظنون دریافت کرده است مشابه نامه‌ای است که این روزنامه او از وکلای ترامپ دریافت کرده بودند.

آقای لگوم روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه این نامه هرگز علنی نشده است، گفت:‌‌ « این ثابت می‌کند که شخص یا افرادی که خود را به عنوان رابرت معرفی می‌کنند، ایمیل‌های افراد مرتبط با کمپین ترامپ را در ده روز گذشته دزدیده‌اند.»

اف‌بی‌آی پیشتر این تلاش‌ها را «نمونه‌ای از رویکرد چندگانه حکومت ایران برای ایجاد اختلاف و تضعیف اعتماد به روند انتخابات» در ایالات متحده توصیف و تأکید کرده بود که همچنان به تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات برای شناسایی و خنثی کردن این تهدیدات سایبری ادامه می‌دهد.