لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۴

روزانه ۷۰۰ نفر در تهران با کرونا بستری می‌شوند؛ کرونا جان ۲۱۶ نفر دیگر را گرفت


همزمان با افزایش هشدارها درباره شیوع کرونا در پایتخت ایران، استاندار تهران از بستری‌ شدن روزانه ۷۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان تهران خبر داد.

همزمان سخنگوی وزارت بهداشت نیز اعلام کرد شمار قربانیان کرونا در ایران به نزدیک به ۱۷ هزار نفر رسید.

به گزارش ایرنا، انوشیروان بندپی، استاندار تهران، روز شنبه ۱۱ مرداد، با تأکید بر لغو طرح ترافیک و مجوز نمایشگاه‌ها در تیرماه گفت روز ۱۰ مرداد در بیمارستان‌های استان تهران ۵۲ نفر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته استاندار تهران، شمار قربانیان در پایتخت در برخی روزهای اخیر به بالای ۱۲۰ نفر نیز رسیده است.

پیشتر، شش مردادماه، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران، گفته بود که روزانه ۶۰۰ نفر در تهران به علت ابتلا به کرونا بستری می‌شوند و بین ۵ تا ۱۰ درصد آنان جان خود را از دست می‌دهند.

اظهارات تازه استاندار تهران نشان می‌دهد که شمار افراد بستری در تهران بیش از ۱۶ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر، زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران، نیز امروز با اشاره به بحرانی بودن وضعیت تهران خواستار جریمه شدن شهروندانی شد که ماسک نمی‌زنند.

این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت باید دورکاری کارمندان دولت به بیش از ۵۰ درصد برسد و برخورد با مشاغل متخلف سختگیرانه‌تر شود تا بتوان از وضعیت موجود عبور کرد.

آمار روزانه کرونا

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز شنبه با اعلام این که در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، گفت ۴۰۱۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و تحت مراقبت ویژه هستند.

بر اساس آمارهای رسمی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، تعداد کل قربانیان به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری همچنین از شناسایی ۲۵۴۸ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادکه از این تعداد ۱۰۶۷ نفر بستری شده‌اند.

بر اساس مجموع آمار رسمی وزارت بهداشت، شمار کل بیماران تا کنونبه ۳۰۶هزار و ۷۵۲ نفر رسیده است.

در ماه‌های اخیر همواره در مورد صحت آماری که وزارت بهداشت ایران اعلام می‌کند تردیدهای زیادی وجود داشته است که عمده دلیل آن به عدم شفافیت در اطلاع‌رسانی، نحوه آزمایش‌ها و پایین بودن میزان تست‌ یا اعلام درست و دقیق دلیل مرگ‌ومیر برمی‌گردد.

مرکز پژوهش‌های مجلس پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که کرونا دست‌کم دو برابر آمار رسمی در ایران قربانی گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین وضعیت استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان را همچنان قرمز اعلام کرد.

استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

با وجود اعلام وضعیت هشدار و قرمز در بیشتر استان‌های ایران، مقام‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا کماکان هیچ محدودیت خاصی در زمینه سفرهای بین شهری اعلام نکرده‌اند، ضمن آن‌که نگرانی‌ها درباره شیوع بیشتر کرونا در ایام محرم، به دلیل برگزاری مراسم عزاداری عمومی، در حال افزایش است.

عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نیز وضعیت استان مازندران را «بحرانی» توصیف کرد و با اعلام این‌که هم‌اکنون بیش از ۱۸۰۰ بیمار کرونا در این استان بستری هستند، «عدم حضور در عزاداری‌ها و عروسی‌ها» را یکی از «بهترین روش‌ها» در این شرایط اعلام کرد.

XS
SM
MD
LG