لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۷

این اپ به شما کمک می‌کند از سلامت گربه خود با خبر باشید


مراقبت‌کنندگان از گربه‌ها که عاشق عکس گرفتن از آنها هستند، حالا بهانه جدیدی برای دست گرفتن گوشی و عکس گرفتن از گربه‌های خود دارند؛ بهانه‌ای که البته به گربه‌ها هم کمک می‌کند!

یک شرکت فناوری در حوزه سلامت حیوانات در آلبرتای کانادا، اپلیکیشنی را طراحی کرده که با استفاده از دوربین گوشی هوشمند شما، به شما می‌گوید آیا گربه شما احساس درد می‌کند یا نه.

این اپلیکیشن با نام تبلی (Tably) برای تشخیص ناخوشی گربه، وضعیت گوش‌ها و سر، زاویه چشم‌ها، وضعیت پوزه و حرکت سبیل‌هایش را در نظر می‌گیرد، طراحان آن مدعی هستند که به مراقبت‌کننده گربه کمک می‌کند بداند گربه‌اش در حال درد کشیدن است یا نه. آنها می‌گویند که برای انجام این کار، با تکیه از قابیلیت‌های یادگیری ماشینی، از مجموعه‌ای از عکس‌ها استفاده شده است.

یک دام‌پزشک کلینیک گربه‌ها در کلگری آتلانتا که طراحان اپلیکیشن از مطالعات این کلینیک برای کار خود استفاده کرده‌اند نیز گفته است که این اپلیکیشن می‌تواند به دام‌پزشکان جوان هم کمک کند.

لیز روئل در حال بررسی وضعیت یک گربه با استفاده از اپلیکیشن تبلی
لیز روئل در حال بررسی وضعیت یک گربه با استفاده از اپلیکیشن تبلی

لیز روئل به رویترز گفته‌اند که من عاشق کار کردن با گربه‌ها هستم و با گربه‌ها بزرگ شده‌ام، اما برای همکاران دیگری که ممکن است تجربه من را نداشته باشند، ممکن است تشخیص درد کشیدن گربه سخت باشد.

یک متخصص دیگر سلامت حیوانات خانگی هم به رویترز گفته است که گرچه این اپلیکیشن با الگوهایی از چهره گربه‌ها به کار می‌گیرد، می‌تواند کمکی در زمینه تشخیص درد باشد، اما طبیعتاً مراقبت‌کنندگان از گربه‌ها باید به بقیه قسمت‌های بدن گربه خود، از جمله دم او نگاه کنند تا از وضعیت سلامت او مطمئن شوند.

او می‌گوید گربه‌هایی نگران یا ترسیده‌اند، دم را کاملاً محکم و منقبض نگه می‌دارند، و جز این باید در رفتارهای آنها از جمله اینکه آیا مثل همیشه می‌خورند، می‌نوشند یا می‌خوابند هم دقت کرد.

XS
SM
MD
LG