لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۵

دیوان عالی کشور با نقض تبرئه یاسین رامین، او را به سه سال حبس و جریمه محکوم کرد


یاسین رامین متهم شده دو میلیون یورو برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی دریافت کرده، اما این مبلغ را به فروشنده تحویل نداده است
یاسین رامین متهم شده دو میلیون یورو برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی دریافت کرده، اما این مبلغ را به فروشنده تحویل نداده است

دیوان عالی کشور رأی تبرئه یاسین رامین، متهم پرونده «اختلاس» از سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، را نقض و او را به سه سال زندان و پرداخت بیش از ۸۷۳ هزار یورو محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، شعبه نوزدهم دیوان عالی کشور آقای رامین را به اتهام «خیانت در امانت» به سه سال حبس تعزیری با «احتساب ایام بازداشت قبلی» محکوم کرده و او باید ۸۷۳ هزار و ۸۸۷ یورو نیز به علاوه هزینه دادرسی و حق‌الوکاله شاکی پرداخت کند.

آقای رامین از مرداد تا اسفند ۱۳۹۵ در بازداشت بود ولی بعد به قید وثیقه آزاد شد.

جمعیت هلال احمر در سال ۱۳۹۳ از این متهم به‌دلیل «اختلاس»، «تصرف غیرقانونی» و «حیف‌ومیل اموال عمومی» شکایت کرده بود که مجتمع رسیدگی به جرایم کارکنان دولتی در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ او را به ۱۷ سال حبس و «رد مال به میزان دو میلیون یورو» محکوم کرد.

او که مدیر شرکت دارویی «رشد» بود، متهم شده بود دو میلیون یورو از جمعیت هلال احمر برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی دریافت کرده، اما این مبلغ را به فروشنده تحویل نداده است.

به‌دنبال اعتراض آقای رامین به حکم خود، دادگاه تجدیدنظر او را از اتهامات تبرئه کرد. اکنون، با فرجام‌خواهی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، رای تبرئه او «نقض» و به حبس و پرداخت جریمه محکوم شده است.

گزارش‌ها حاکی است که یاسین رامین پس از رای دادگاه تجدیدنظر، از ایران خارج شده است. مهناز افشار، هنرپیشه و همسر آقای رامین، هفته گذشته در استوری اینستاگرام خود تصویری از وی منتشر کرد که در حیاط خانه‌شان همراه با دخترشان دیده می‌شد.

او به زبان انگلیسی با تبریک روز پدر به همسرش نوشته بود که «ما هر دو به تو افتخار می‌کنیم».

XS
SM
MD
LG