لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۶

تیم ملی والیبال ایران، در هشتمین شکست متوالی، به ترکیه هم باخت


طبق آمار، مهم‌ترین عامل باخت ایران اشتباهات فردی فراوان بازیکنان بود
طبق آمار، مهم‌ترین عامل باخت ایران اشتباهات فردی فراوان بازیکنان بود

تیم ملی والیبال ایران در هشتمین بازی‌اش در لیگ ملت‌ها هم شکست خورد و با باخت سه بر یک مقابل تیم ترکیه در صبح شنبه ۱۹ خرداد هفتهٔ دوم این لیگ را با هشت شکست پی‌درپی به پایان رساند.

شوک اخراج سرمربی برزیلی توسط رئیس فدراسیون پیش از هفتهٔ دوم هم مؤثر نیفتاد و تیم ایران جدال ته‌جدولی‌ها را به تیمی واگذار کرد که امسال برای نخستین بار وارد لیگ ملت‌ها شده است.

سرمربی موقت ایران تیمش را با ترکیب محمدطاهر وادی، میلاد عبادی‌پور، علیرضا فراهانی، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، محمد ولی‌زاده و آرمان صالحی روانه زمین کرد.

گوربوز ستارهٔ ۲۲سالهٔ فنرباغچه با کسب ۳۴ امتیاز نقش کلیدی در شکست تیم ایران ایفا کرد و به این ترتیب ترکیه به اولین برد خود رسید و بازیکنان این تیم در زمین جشن گرفتند.

طبق آمار، مهم‌ترین عامل باخت ایران اشتباهات فردی فراوان بازیکنان بود. ترکیه ۳۰ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد، اما شاگردان پیمان اکبری ۲۳ امتیاز از اشتباهات رقیب‌شان کسب کردند.

ایران با شکست در هر هشت مسابقه‌اش طی هفته‌های اول و دوم، اکنون قعرنشین لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ است.

آمریکا، هلند، فرانسه و آلمان رقبای ایران در هفتهٔ پایانی‌اند و ایران در صورت شکست برابر این چهار تیم، به اولین تیمی در لیگ ملت‌های والیبال تبدیل خواهد شد که تمام مسابقاتش را واگذار کرده است.

تیم ملی والیبال ایران، پیش از باخت به ترکیه، در هفتهٔ دوم از تیم‌های ژاپن، برزیل، و بلغارستان هم شکست خورده بود.

پیش از آن، در هفتهٔ اول نیز تیم ملی والیبال ایران هر چهار بازی‌اش مقابل تیم‌های صربستان، ایتالیا، کوبا و آرژانتین را واگذار کرده بود.

این تیم برای کسب سهمیه المپیک به لیگ ملت‌ها رفت، اما با هشت شکست در هشت بازی، به‌نوشتهٔ رسانه‌های ورزشی، شانس کسب سهمیه المپیک برای ایران به طور کامل از بین رفته است.

XS
SM
MD
LG