لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۶

فوتبال مقدماتی جام جهانی؛ تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان


بعد از پایان این مسابقه، مهدی طارمی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
بعد از پایان این مسابقه، مهدی طارمی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

تیم ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد در آخرین بازی مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با تساوی مقابل ازبکستان به عنوان صدرنشین به دور بعدی صعود کرد.

ایران و ازبکستان در شش بازی در دور نخست مقدماتی خود به چهار برد و دو تساوی دست پیدا کردند. اما ایران با تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گرفت.

این دیدار با حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

در ترکیب تیم ملی ازبکستان بازیکنانی چون جلال‌الدین ماشاریپوف و استون اورونوف حضور داشتند که عضو باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هستند و این خود بر جذابیت‌های این دیدار افزوده بود.

به رغم تسلط ایران روند بازی٬ اما این تیم نتوانست موقعیت چندانی برای گلزنی ایجاد کند. این در حالی بود که ازبکستان نیز در ضد حملات خطرناک نشان می‌داد.

با این حال، در نیتجه کار تیمی بازیکنان ایران در دقیقه ۶۷، پاس سردار آزمون به مهدی طارمی رسید که شوت طارمی به تیرک دروازه تیم ازبکستان برخورد کرد.

بعد از پایان این مسابقه، مهدی طارمی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، میلاد محمدی، امید نورافکن (محمد قربانی، ۷۴)، سامان قدوس (سید ابوالفضل جلالی، ۸۸)، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی (شهریار مغانلو، ۸۸)، مهدی طارمی و سردار آزمون

ترکیب ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، حسین‌الدین علیکولوف، رستم‌جون آشورماتوف، خوسانف، شیرزود نصرالله‌اف، فرخ سیفی‌اف، اوتابک شوکوروف (عزیزبک آمانوف، ۷۱)، عادل‌جان خاموربکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف (دیور خولماتوف، ۷۱)، اوستون اورونوف و الدور شومورودوف (عباس‌بک فیض‌الله‌اف، ۵۷)

XS
SM
MD
LG