لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۰

پیشتازی غول‌های مجرب آلمان در یورو ۲۰۲۴


دور دوم از مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا با تداوم صدرنشینی آلمان آغاز شد.

میزبان جام که در بازی افتتاحیه دروازه اسکاتلند را به توپ بسته بود، در اشتوتگارت هم مقابل مجارستان موفق ظاهر شد و با دو گل به برتری رسید.

جمال موسیالا دومین گلش را در جام هفدهم به ثمر رساند. گوندوغان که بازوبند کاپیتانی را می‌بندد، گل دوم را زد.

اهمیت این پیروزی زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم در سه مصاف آخر دو تیم، آلمان با هدایت یواخیم لو و سپس هانسی فلیک، یک بار باخته و دو بار به تساوی رسیده بود.

در روزی که تونی کروس ۱۲۴ پاس صحیح داد، رکورد دومین تعداد پاس در تاریخ این رقابت‌ها به ثبت رسید. مقام اول با ۱۲۷ پاس به ژاوی تعلق دارد.

مانوئل نویر هم با رکورد ۱۷ بازی بوفون در جام ملت‌ها برابری کرد. او در بازی با سوئیس، از رقیب نامدار ایتالیایی عبور خواهد کرد.

غول‌های مجرب یولیان ناگلسمان در گروه نخست، هواداران مانشافت را امیدوار کرده‌اند که برای چهارمین دوره و پس از ۲۸ سال بار دیگر قهرمان اروپا شوند.

از همین گروه، بازی اسکاتلند و سوئیس با تقسیم امتیازات به پایان رسید.

در فرانکفورت، اسکات مک‌تامینی بازیکن منچستریونایتد، اسکاتلند را پیش انداخت. سپس سوئیسی‌ها به گل تساوی دست یافتند.

ژردان شکیری که برای شیکاگو فایر توپ می‌زند، در تاریخ جام ملت‌های اروپا اولین بازیکن شاغل در لیگ‌های آمریکای شمالی است که گل زده.

آلبانی پس از مقاومت جانانه در بازی اول مقابل ایتالیا، در جدال دوم هم با سیلوینیو سرمربی برزیلی‌اش شگفتی‌ساز شد.

جنگ آلبانی و کرواسی از گروه ب ۲-۲ به پایان رسید. رقابتی که برخلاف پیش‌فرض‌ها، جزو جذاب‌ترین نبردهای جام بود. ۱۷ شوت در چارچوب، دومین آمار برتر در تاریخ رقابت‌هاست.

کلاوس جاسولا از آلبانی تنها یار تعویضی در تاریخ جام جهانی و جام ملت‌هاست که هم برای تیم خودی و هم رقیب، موفق به گلزنی شده.

آندری کراماریچ در روز تولدش برای کرواسی گل زد و جایزه برترین بازیکن زمین را گرفت.

کرواسی پس از شکست سنگین از اسپانیا و توقف مقابل آلبانی، در آستانه خروج از جام ایستاده.

شاگردان زلاتکو دالیچ در بازی آخر از مرحله گروهی با ایتالیا روبرو می‌شوند و چنانچه پیروز نشوند، بخت صعود به مرحله حذفی را از دست می‌دهند.

XS
SM
MD
LG