لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۱

مرگ ۲۲ نفر در بمباران اسرائیل در نزدیکی دفتر صلیب سرخ در غزه


اعضای صلیب سرخ سال گذشته به تبادل زندانیان در رفح در جنوب غزه کمک کردند
اعضای صلیب سرخ سال گذشته به تبادل زندانیان در رفح در جنوب غزه کمک کردند

در پی تشدید حملات ارتش اسرائیل به باریکه غزه، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز شنبه، دوم تیرماه، از مرگ ۲۲ نفر در بمباران نقطه‌ای در نزدیکی دفتر این سازمان خبر داد.

به نوشته این سازمان بین‌المللی، این حمله با «موشک‌های کالیبر سنگین» در نزدیکی دفتر صلیب سرخ در جنوب باریکه غزه ۴۵ زخمی و مجروح نیز بر جای گذاشته که به یک بیمارستان صحرایی این سازمان منتقل شده‌اند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به این که مردم آواره غزه در اطراف دفتر این سازمان چادر زده بودند در شبکه ایکس نوشت: «آتش گشودن این قدر خطرناک و نزدیک به بناهای حقوق بشری زندگی غیرنظامیان و فعالان حقوق بشری را به خطر می‌اندازد.»

وزارت بهداشت غزه که توسط گروه افراطی حماس اداره می‌شود آمار کشته‌ها در نزدیکی صلیب سرخ را ۲۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۵۰ نفر اعلام کرده است.

همین وزارتخانه روز شنبه به نقل از رئیس بیمارستان الاهلی در شهر غزه در شمال منطقه خبر داد که در دیگر حملات اسرائیل به نوار غزه ۳۰ نفر جان خود را از دست داده و جنازه آنها به این بیمارستان منتقل شده است.

ارتش اسرائیل، به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز جمعه از حملاتی در شمال و جنوب «کُریدور مرکزی» باریکه غزه خبر داده بود.

حمله گروه حماس که توسط آمریکا و اروپا تروریستی تلقی می‌شود به خاک اسرائیل در مهرماه سال گذشته پاسخ متقابل ارتش اسرائیل را به دنبال داشت که تاکنون جان بیش از ۳۷ هزار نفر را در غزه گرفته و هنوز پایانی برای آن قابل تصور نیست.

ادامه حمله اسرائیل در غزه در حالی است که حملات حزب‌الله لبنان، گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی، به نواحی شمالی اسرائیل از هفته گذشته که یکی از فرماندهان ارشد این گروه در حمله هوایی اسرائیل کشته شد، تشدید شده است.

ارتش اسرائیل طی روزهای اخیر از تأیید «طرح‌های عملیاتی برای حمله به لبنان» خبر داده است. ییسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل، نیز هشدار داده که کشورش به تصمیم نهایی برای جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله لبنان نزدیک شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، روز جمعه به احتمال باز شدن جبهه‌ای دیگر در شمال اسرائیل واکنش نشان و هشدار داد:‌ «مردم منطقه و جهان طاقت تبدیل شدن لبنان به غزه دیگری را ندارند.»

XS
SM
MD
LG