لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۴

حمله به سفارت اسرائیل در صربستان؛ یک پلیس زخمی و مهاجم کشته شد


صربستان، بلگراد- سفارت اسرائیل پس از حمله یک مهاجم به افسر پلیس
صربستان، بلگراد- سفارت اسرائیل پس از حمله یک مهاجم به افسر پلیس

مهاجمی که با یک کمان صلیبی (زنبورکی) به یک افسر پلیسِ محافظِ سفارت اسرائیل در بلگراد پایتخت صربستان شلیک کرده بود، با شلیک گلوله از پا درآمد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت کشور صربستان این اتفاق را «حمله تروریستی» علیه این کشور خوانده و اعلام کرده که افسر پلیس در دفاع از خود به مهاجم شلیک کرده است.

ایویتسا داچیچ، وزیر کشور صربستان روز شنبه نهم تیرماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مهاجم با شلیک تیر از کمانِ صلیبی، به گردن افسر، او را زخمی کرده است.

او افزود: افسر پلیس نیز «از سلاح خود برای دفاع شخصی استفاده کرده و در نتیجهٔ شلیک او فرد مهاجم جان باخته است».

رویترز نیز به نقل از وزیر کشور صربستان نوشته است که افسر پلیس مورد حمله قرار گرفته و چندین گلوله به مهاجم شلیک کرده که منجر به مرگ او شده است.

بر اساس این گزارش، مهاجم با نزدیک شدن به این افسر پلیس از او آدرس یک موزه را پرسیده است، اما بعد در یک لحظه کمان را از کیف همراه خود بیرون آورده و به نگهبان شلیک کرده است.

وزیر کشور صربستان در بیانیه‌ای که از طریق خبرگزاری صربستان، منتشر کرده گفته است که این افسر پلیس در وضعیت وخیم قرار دارد و تحت عمل جراحی است.

بر اساس این بیانیه این افسر پلیس در زمان انتقال به بیمارستان اورژانس اصلی بلگراد بیهوش بوده و برای خارج کردن تیری که توسط مهاجم به گردنش شلیک شده تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل نیز اعلام کرده است که «امروز در نزدیکی سفارت اسرائیل در بلگراد تلاش برای حمله تروریستی صورت گرفت».

این سخنگو گفت که سفارت تعطیل شده است و هیچ یک از کارکنان سفارت آسیب ندیده‌اند.

هویت مهاجم هنوز مشخص نشده است اما رویترز در گزارش خود به نقل از وزیر کشور صربستان نوشته که چند نفری که گمان می‌رود با این حادثه مرتبط باشند دستگیر شده‌اند.

او با اشاره به ارتباط احتمالی این حمله به «سازمان وهابیت» گفته است که نشانه‌هایی وجود دارد که هویت دستگیرشدگان از پیش برای سرویس‌های امنیتی شناخته شده‌ بوده اما افزود که این موضوع تایید نشده و در دست بررسی است.

وهابیت یک جنبش احیای اسلام و بنیادگرای سنی و محور اصلی تقویت افراط‌گراییِ مذهبی است.

سفارت اسرائیل در نزدیکی سفارت آمریکا در یک منطقه مجلل در بلگراد قرار دارد. این سفارت توسط یک واحد پلیس نخبه با افسران مسلح به سلاح‌های اتوماتیک محافظت می‌شود.

صربستان در جریان جنگ غزه روابط نزدیکی با اسرائیل را حفظ کرده است.

XS
SM
MD
LG