لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۴

گالانت: ایران بزرگ‌ترین تهدید علیه آینده جهان است


دیدار یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در واشینگتن
دیدار یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در واشینگتن

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز سه‌شنبه در دیدار با مقامات ایالات متحده در واشینگتن بار دیگر برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی علیه جهان دانست و نسبت به دستیابی احتمالی جمهوری اسلامی به تسلیحات هسته‌ای هشدار داد.

بر اساس اطلاعیه وزرات دفاع اسرائیل، آقای گالانت در نشستی با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، گفت: «بزرگ‌ترین تهدید علیه آینده جهان و آینده منطقه ما، ایران است و وقت چندانی دیگر نمانده.»

وی اظهار داشت: «اکنون زمانی است که باید تعهد دولت‌های ایالات متحده طی سالیان را یادآوری کنیم که همیشه قول داده‌اند از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کنند.»

اسرائیل همواره نسبت به برنامه هسته‌ای ایران هشدار داده و جمهوری اسلامی را متهم کرده که در پی دستیابی به سلاح اتمی است.

از آغاز جنگ کنونی غزه که به دنبال حمله گروه افراطی حماس به جنوب اسرائیل شکل گرفت، گروه‌های متعدد هوادار ایران و همچنین خود ایران، اسرائیل را هدف حملات راکتی و موشکی قرار داده‌اند.

یوآو گالانت روز سه‌شنبه از همکاری ایالات متحده با اسرائیل برای دفع «حملات گسترده ایران و گروه‌های نیابتی آن» به اسرائیل تجلیل کرد. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به تازگی در نطقی ویدیویی از تصمیم دولت جو بایدن برای توقف ارسال تسلیحات نظامی به اسرائیل به شدت انتقاد کرده.

اسرائیل و ایالات متحده همچنین در حال مذاکره با یکدیگر برای دستیابی به توافقی در رابطه با واکنش اسرائیل به حملات حزب‌الله لبنان هستند. آقای گالانت گفت: «ما باید هر سناریوی ممکنی را در نظر بگیریم و درباره آن گفت‌وگو کنیم.»

واشینگتن تلاش می‌کند که با یافتن راه‌حلی دیپلماتیک، مانع گسترش درگیری‌های اسرائیل و حزب‌الله لبنان شود، اما تلاش آن تکانون ناموفق بوده است.

اسرائیل می‌خواهد که حزب‌الله تا آن سوی رودخانه لیطانی در ۳۰ کیلومتری مرز عقب‌نشینی کند، امری که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است.

گالانت به تازگی هشدار داده بود که اسرائیل خود را برای عملیاتی بزرگ در لبنان آماده می‌کند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آلمان؛ س.ن/ک.ر
XS
SM
MD
LG