لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۱

در پی جاسوسی پهپادی از تیم رقیب، مربی تیم فوتبال زنان کانادا محروم شد


بـو (بورلی) پریستمن، مربی محروم شده تیم ملی فوتبال زنان کانادا
بـو (بورلی) پریستمن، مربی محروم شده تیم ملی فوتبال زنان کانادا

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد مربی و دو عضو کادر فنی تیم فوتبال زنان کانادا به دلیل جاسوسی پهپادی از تیم رقیب به یک سال محرومیت محکوم می‌شوند و از این تیم نیز شش امتیاز کسر می‌شود.

فیفا همچنین فدراسیون فوتبال کانادا را به پرداخت ۲۲۰ هزار فرانک سوئیس (معادل ۲۲۶ هزار دلار آمریکا) جریمه محکوم کرد.

مسابقه دو تیم کانادا و نیوزیلند، در گروه اول مسابقات فوتبال زنان در المپیک پاریس، روز پنجشنبه چهارم مرداد برگزار شد و کانادا با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست یافت.

با این حال به گزارش آسوشیتدپرس، یک روز پیش از این مسابقه دو عضو کادر فنی تیم کانادا هنگام جاسوسی از تمرینات تیم رقیب با استفاده از پهپاد بازداشت شده بودند.

بر اساس حکم فیفا، بورلی پریستمن، سرمربی تیم ملی کانادا، و همچنین دو دستیار او به نام‌های جوزف لامباردی و جزمین مندر هرکدام به یک سال محرومیت از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم شدند.

پیش از صدور حکم فیفا، فدراسیون فوتبال کانادا خانم پریستمن را برکنار کرده و گفته بود این جاسوسی از تیم‌های رقیب احتمالا به طور سیستماتیک طی سال‌ها ادامه داشته است.

تیم فوتبال زنان کانادا با مربی‌گری بورلی پریستمن در المپیک سال ۲۰۲۱ توکیو به مقام قهرمانی مسابقات رسیده بود.

با کسر شش امتیاز از تیم کانادا، در حال حاضر این تیم در قعر گروه خود قرار دارد؛ هر چند هنوز می‌تواند به صعود امیدوار باشد.

فدراسیون فوتبال کانادا هنوز واکنشی به حکم فیفا نشان نداده اما به گزارش آسوشیتدپرس، این حکم هنوز نهایی نشده و قابل تجدید نظر است.

XS
SM
MD
LG