لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۵

حسین سلاح‌ورزی، رئیس برکنارشده اتاق بازرگانی،‌ به شش ماه حبس محکوم شد


حسین سلاح‌ورزی در جریان اعتراض‌های ۱۴۰۱ به دنبال جان‌ باختن مهسا امینی از اعتراض‌های مردمی حمایت کرده بود
حسین سلاح‌ورزی در جریان اعتراض‌های ۱۴۰۱ به دنبال جان‌ باختن مهسا امینی از اعتراض‌های مردمی حمایت کرده بود

قوهٔ قضائیه جمهوری اسلامی حسین سلاح‌ورزی، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران، را به شش ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوهٔ قضائیه، یک‌شنبه ۱۸ شهریور اعلام کرد دادگاه تجدید نظر استان تهران این حکم را به اتهام «نشر اکاذیب» علیه آقای سلاح‌ورزی صادر کرده است.

بر اساس اعلام این این خبرگزاری این حکم «قطعی» و «لازم‌الاجرا» است.

سایت «اکو ایران» در ۲۴ دی‌ماه سال گذشته خبر داده بود: «معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران دستور صدور قرار جلب به دادرسی بازپرس و صدور کیفرخواست را علیه حسین سلاح‌ورزی به اتهام توهین به آیت‌الله خمینی و رهبری در دادگاه انقلاب تهران مطرح کرده و سلاح‌ورزی در حال محاکمه است.»

اکوایران به تاریخ محاکمه رئیس پیشین اتاق بازرگانی اشاره نکرده و نوشته بود نتیجهٔ رأی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران تاکنون اعلام نشده است.

حسین سلاح‌ورزی خرداد ۱۴۰۲ به عنوان رئیس دهمین دوره اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد. این انتخاب بلافاصله با واکنش رسانه‌های حکومتی همراه شد.

از جمله خبرگزاری تسنیم ضمن انتشار تصاویری از نوشته‌ها و عکس پست‌های او در شبکه‌های اجتماعی مربوط به دوره اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» در سال ۱۴۰۱، رئیس اتاق بازرگانی را «برانداز» خواند.

خبرگزاری مهر نیز با انتشار اسنادی گفت که آقای سلاح‌ورزی پیش از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی از سوی وزارت اطلاعات رد صلاحیت شده بود.

آقای سلاح‌ورزی آبان پارسال از سوی وزیر اقتصاد برکنار شد. او در سال‌های گذشته فعالیت‌های اقتصادی و سمت‌های متعددی داشته است، اما گفته می‌شود که از نظر سیاسی نزدیک به حزب کارگزاران سازندگی است.

رئیس برکنارشده اتاق بازرگانی در جریان اعتراض‌های ۱۴۰۱ به دنبال جان‌ باختن مهسا امینی از اعتراض‌های مردمی حمایت کرده بود.

XS
SM
MD
LG