لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۳

دادستانی علیه عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای اعلام جرم کرد


عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌اى و از نزدیکان پیشین محمود احمدی‌نژاد
عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌اى و از نزدیکان پیشین محمود احمدی‌نژاد

خبرگزاری میزان، ارگان قوه قضائیه جمهوری اسلامی، خبر داد که دادستانی تهران علیه عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌اى نزدیک به حکومت و از مقام‌های پیشین دولت احمدی‌نژاد، اعلام جرم کرده است.

در مورد اتهام او، در اطلاعیه قوه قضائیه که روز پنج‌شنبه دوازدهم مهر منتشر شد، به «انتشار اخبار کذب و حرکت در راستای خدشه به امنیت روانی جامعه» توسط آقای داوری اشاره شده است.

عبدالرضا داوری در واکنش به این خبر که توسط مهدی‌ کشتکار، مدیرعامل خبرگزاری میزان در شبکه ایکس بازنشر شده، در این شبکه اجتماعی نوشت که به محض دریافت ابلاغیه قانونی برای ادای توضیحات و ارائه مدارک و مستندات به دستگاه قضایی مراجعه می‌کند.

آقای داوری در این شبکه بسیار فعال است و به شکل روزانه مطالبی با محتوای عمدتاً سیاسی می‌نویسد.

او چندی پیش، از حمله ۱۵ مهرماه گروه افراطی حماس به اسرائیل و آغاز جنگ غزه انتقاد کرده و نوشته بود که این حمله «نه فقط برای جبهه مقاومت دستاوردی نداشت بلکه خسارت محض بود».

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، روز هشتم مهر در یادداشتی با عنوان «عوامل خط رسانه‌ای تروریسم صهیونیستی در ایران را بشناسید» با انتشار تصویری از دو توئیت عبدالرضا داوری که در همین زمینه منتشر شده بود نوشت که «آیا قوه قضائیه به عملکرد امثال عبدالرضا داوری ورود نمی‌کند»؟

در پی انتشار این یادداشت عبدالرضا داوری از تسنیم به دلیل «افترا و اتهامات کذب» شکایت کرد.

XS
SM
MD
LG