لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۸

بازداشت مردی در آریزونا که ترامپ را به مرگ تهدید کرده بود


تصویری از سخنرانی دونالد ترامپ در میان حامیان خود در آریزونا
تصویری از سخنرانی دونالد ترامپ در میان حامیان خود در آریزونا

مردی در ایالت آریزونا که پس از تهدید دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در شبکه‌های اجتماعی به مرگ تحت تعقیب قرار گرفته بود، بازداشت شد.

خبرگزاری رویترز روز شنبه، سوم شهریور، این خبر را به نقل از دفتر پلیس شهر کوچیز در آریزونا گزارش کرده است.

نام این مرد، رونالد لی سیوراد و ۶۶ ساله اعلام شده که دارای چند حکم معوقهٔ قضایی به‌دلیل ارتکاب به جرایم متعدد از جمله جرایم جنسی است.

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه، اول شهریور هنگام بازدید از مرز ایالات متحده با مکزیک به عنوان بخشی از مبارزات انتخاباتی خود، به شهر کوچیز رفته بود.

او در پاسخ به پرسشی درباره این تهدید علیه او در آریزونا گفت: «آن قدرها (از این تهدید) تعجب نکردم و دلیلش این است که می‌خواهم کارهایی انجام دهم که برای افراد بد، بسیار بد است.»

این اتفاق، تازه‌ترین تهدید علیه نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری پنجم نوامبر آمریکا است.

در ماه ژوئیه، ترامپ در جریان یک سوءقصد، از ناحیه گوش آسیب داد. در جریان این سوءقصد، دو نفر از جمله فرد مهاجم، کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

پس از این تیراندازی، سرویس مخفی ایالات متحده هدف انتقاد بسیار و تحت نظارت گسترده قرار گرفت که منجر به استعفای رئیس آن شد.

علیرغم این تهدیدها و تهدیدهای جدید، ترامپ روز پنج‌شنبه گفت که برای سرویس مخفی و «کارهایی که انجام می دهند»، احترام زیادی قائل است و در عین حال افزود که آنها «اشتباهاتی مرتکب شده‌اند که از آن درس خواهند گرفت».

XS
SM
MD
LG