لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۳

دستور حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی را چه کسی صادر کرد؟


فرداکاتور،طرح از مانا نیستانی
فرداکاتور،طرح از مانا نیستانی

از حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ بیش از شش سال می‌گذرد. اما هنوز به یک سؤال، پاسخ روشنی داده نشده است. چه کسی دستور حصر را صادر کرده است؟

حسن روحانی می‌گوید مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی برای حصر این سه نفر وجود نداشته است.

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه اما می‌گوید حصر به تصمیم این شورا انجام شده. علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید نظر رهبر جمهوری اسلامی به ادامه حصر است.

پس از آنکه رئیس قوه قضائیه در هشتم خرداد بدون نام بردن از حسن روحانی، گفته بود بعضی از رفع حصر صحبت کرده‌اند، شما چه‌کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید، علی مطهری در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه گفته که شما که کاره‌ای هستید برای این موضوع چه اقدامی کرده‌اید؟

در برنامه دیدگاه‌های این هفته به این موضوع پرداخته‌ایم که دستور حصر را چه کسی صادر کرده و آیا رئیس‌جمهور ایران می‌تواند حصر را بشکند؟

با حضور دو مهمان. اردشیر امیرارجمند، حقوقدان و مشاور میرحسین موسوی و تقی رحمانی تحلیلگر سیاسی هر دو در پاریس. با این توضیح که دو نفر از موافقان حصر رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت رادیوفردا را برای شرکت در این میزگرد رد کردند.

چه کسی مسئول حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی است؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:29:51 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG