لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۴

مخالفت ستاد انتخاباتی ترامپ با تغییر مقررات مناظره‌های انتخاباتی


 نخستین مناظره دونالد ترامپ و جو بایدن شامگاه سه شنبه در کلیولند اوهایو برگزار شد.
نخستین مناظره دونالد ترامپ و جو بایدن شامگاه سه شنبه در کلیولند اوهایو برگزار شد.

یک مقام ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ پنجشنبه ۱۰ مهرماه با درخواست کمیسیون مناظره های انتخاباتی برای تغییر مقررات برگزاری دو مناظره باقی‌مانده بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مخالفت کرد.

کمیسیون برگزار کننده مناظره‌های انتخاباتی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد به دنبال بروز بی‌نظمی در نخستین مناظره بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، در نظر دارد مقررات انجام مناظره‌ها را تغییر دهد.

به گزارش رویترز، گفته می شد که قرار است مجری اجازه و کنترل و تنظیم میکروفن‌ این دو نامزد انتخاباتی را داشته باشد و هر زمان که صلاحیت دید میکروفن را قطع کند.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا قبل از انتخابات در سوم نوامبر سه مناظره برگزار می‌کنند. نخستین مناظره شامگاه سه شنبه در کلیولند اوهایو برگزار شد. دومین مناظره دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در قرار است در ۱۵ اکتبر در میامی برگزار شود.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در توییتی پرسیده بود که چرا باید اجازه دهد که کمیسیون مناظره قواعد را در دومین و سومین مناظره تغییر دهد.

رویترز می‌گوید، با این حال دونالد ترامپ مشخص نکرده است که در صورت تغییر قوانین در چنین مناظره‌هایی شرکت خواهد کرد یا نه.

ستاد انتخاباتی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری‌آمریکا توافق کرده بودند که مناظره در شش وقت ۱۵ دقیقه برگزار شود و هر نامزد ۲ دقیقه فرصت پاسخ به پرسش را داشته باشد.

جیسون میلر٬ مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت، ما خواهان هیچ تغییری نیستیم .

نحوه برگزاری نخستین مناظره بین دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری به دلیل قطع سخنان یکدیگر در جریان این مناظره٬ انتقادهایی در پی داشته است.

اندرو باتز، سخنگوی ستاد انتخاباتی جو بایدن گفته است که نامزد حزب دموکرات در مناظره بعدی مطابق با قوانین که کمیسیون مناظره تعیین کند، مشارکت می‌کند.

رویترز می‌گوید تاکنون دو میلیون نفر از طریق پست رای خود را ارسال کرده‌اند که با توجه به همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ قابل پیش بینی بود.

گزارش‌ها حاکی است که در حدود ۶۵ میلیون نفر نخستین مناظره دونالد ترامپ و جو بایدن را تماشا کرده‌اند.

این در حالی است که مناظره دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ بیش از ۸۴ میلیون نفر تماشاگر داشت.

XS
SM
MD
LG