لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۳

سپاه پاسداران مدعی بازداشت اعضای «شبکه مرتبط با اسرائیل» شد


سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مدعی شده که ۱۲ عضو یک «شبکه» مرتبط با اسرائیل در شش استان ایران را بازداشت کرده است.

بیانیه این نهاد نظامی-‌امنیتی ایران که روز یکشنبه اول مهرماه منتشر شده است، می‌افزاید این افراد در صدد «انجام اقدامات ضد امنیتی علیه مردم» بودند.

بیانیه سپاه پاسداران جزئیات بیشتری درباره این افراد و برنامه‌های آنها منتشر نکرده، اما به عملیات‌های اخیر اسرائیل در غزه و لبنان اشاره کرده و آن را «ناکامی مفتضحانه» اسرائیل و متحدان غربی این کشور «در دستیابی به اهداف شوم و اهریمنی» عنوان کرده است.

این بیانیه در ادامه مدعی شده است که اسرائیل و حامیان آن «در تلاش برای سرایت بحران به داخل خاک جمهوری اسلامی» بوده و «طراحی سلسله اقدامات ضدّ امنیتی در کشورمان را در دستور کار خود قرار داده بود».

خبرگزاری رویترز نیز با پوشش بیانیه سپاه پاسداران به موضوع عملیات‌های اخیر اسرائیل علیه اعضای حزب‌الله در لبنان اشاره کرده و نوشته است که تنش‌ها در خاورمیانه در پی انفجارهای مرگبار پیجرها و دستگاه‌های بی‌سیم مورد استفاده حزب‌الله بالا گرفته است؛ اقدامی که به اسرائیل نسبت داده می‌شود.

بیانیه سپاه پاسدارن درباره بازداشت «شبکه مرتبط با اسرائیل» همچنین چهار روز پس از اعلام آغاز محاکمه یک تاجر اسرائیلی متهم به توطئه «ترور نخست‌وزیران کنونی و پیشین اسرائیل» به دستور جمهوری اسلامی، منتشر شده است.

دادستانی اسرائیل در کیفرخواست ارائه شده به دادگاه، موتی (مردخای) مَمان را متهم کرد که با پیشنهاد دریافت پول از نهادهای اطلاعاتی ایران درگیر پیشبرد تلاش‌هایی جهت کشتن بنیامین نتانیاهو، نفتالی بنت و چند مقام کلیدی دیگر اسرائیل، در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران شده بود.

سازمان امنیت داخلی اسرائیل می‌گوید نقشه ترور مقامات ارشد اسرائیلی را تلاش ایران برای انتقام از کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تلقی می‌کند. اسرائیل مسئولیت ترور هنیه در روز دهم مرداد در تهران را برعهده نگرفته است.

با استفاده از رسانه‌های داخلی ایران و رادیو فردا؛ د.خ/ ع.م
XS
SM
MD
LG