لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۹

جنتی: برای جایگزینی مدیران جوان با مدیران فعلی تلاش می‌کنیم


رئیس مجلس خبرگان رهبری خواستار جایگزینی مدیران «جوان و انقلابی» با مدیران فعلی شد و از اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز خواست که درباره انتخابات مجلس یازدهم «بی‌تفاوت نباشند».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمد جنتی روز سه‌شنبه، دوم مهر، در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری گفت: «بی‌تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می‌کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده‌ایم رها شویم.»

آیت‌الله جنتی خود ۹۲ سال دارد.

آقای جنتی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم افزود: «نمایندگان خبرگان هم نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند، بلکه باید کمک کنند تا افراد خوبی وارد مجلس شوند.»

سخنان آقای جنتی در حالی بیان شده که پیش از این نیز برخی از چهره‌های اصول‌گرا از جوانان این گروه خواسته‌اند که در انتخابات مجلس نامزد شوند.

از جمله محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران که اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، روز ۲۶ خرداد در یک پیام ویدئویی از «جوانان انقلابی» خواست تا برای تحقق دستورهای رهبر جمهوری اسلامی برای جوان‌گرایی در ساختار مدیریتی کشور، آمادگی خود را برای نامزدی در انتخابات مجلس آینده اعلام کنند.

در مقابل در ماه‌های گذشته برخی از اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند که در فرصت باقی‌مانده باید با شورای نگهبان چانه‌زنی کرد که از رد صلاحیت چهره‌های مهم این طیف خودداری کند و آنها هم به طور جدی وارد گود انتخابات شوند و صحنه را رقابتی کنند، در غیر این صورت وارد بازی انتخابات نمی‌شوند.

با این حال دبیر شورای نگهبان تاکید کرد که «ما تحت تاثیر افکار جریان‌های سیاسی قرار نمی‌گیریم».

آقای جنتی همچنین گفت: «یک عده با پول‌های کثیف می‌خواهند وارد مجلس شوند و این خط قرمز ما در شورای نگهبان است.»

عباسعلی کدخدایی، قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان، نیز روز ۳۰ شهریور با اعلام این که در برخی از انتخابات‌ها در ایران «پول‌سالاری قابل لمس است»، افزوده بود که در قانون انتخابات به این مسئله توجه نشده است.

منابع: خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا و رادیوفردا/ ا. م./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG