لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۷

آمار رسمی کرونا در ایران: تعداد کل قربانیان به ۵۸۷۷ نفر رسید


سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز سه‌شنبه از مرگ ۷۱ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کیانوش جهانپور که روز سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت، به روال معمول آمار رسمی بیماری کرونا در ایران را ارائه می‌داد، گفت با احتساب این ۷۱ نفر، تعداد کل قربانیان این بیماری به ۵۸۷۷ نفر رسید.

او همچنین گفت در طول این بازه زمانی، ۱۱۱۲ بیمار جدید شناسایی شده است و مجموع کل بیماران مبتلا به کرونا به ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر رسیده است.

روز دوشنبه تعداد مبتلایان جدید ۹۱۱ نفر بود و برای نخستین بار در طول ۳۶ روز گذشته آمار مبتلایان جدید در طول یک روز به کمتر از هزار نفر رسید ولی با آمار امروز دوباره وضعیت به روال سابق بازگشت.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت از مجموع بیماران مبتلا ۷۲ هزار و ۴۳۹ نفر بهبود یافته‌اند و ۲۹۸۳ نفر نیز در «وضعیت شدید» و «بحرانی» قرار دارند.

وزارت بهداشت ایران همچنین اعلام کرده است که تاکنون ۴۴۲ هزار و ۵۹۰ تست تشخیص کرونا انجام داده است.

پیش از این تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده بودند که آمار ابتلا به کرونا در ایران بسیار بیشتر از آمار رسمی است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

محمدرضا محبوب‌فر، عضو کمیته ملی پیشگیری و مقابله با کرونا نیز روز یک‌شنبه گفت که تعداد مبتلایان و جان‌باختگان بیشتر از آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی بر اساس تخمین‌ها اعلام کرده بود که آمار واقعی تعداد افراد جان‌باخته حدود دو برابر و آمار مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

XS
SM
MD
LG