لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۶
۰۶:۲۳ ۱۶.۴.۱۴۰۳

پیشتازی پزشکیان ادامه دارد

ستاد انتخابات کشور نتایج جدیدی از شمارش آرای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

طبق این گزارش، از ۲۳ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۳۸ رای٬ مسعود پزشکیان ۱۲ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۱۰ رای به خود اختصاص داده است.

سعید جلیلی نیز ۱۰ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۳۸ رای کسب کرده است.

۰۵:۱۸ ۱۶.۴.۱۴۰۳

اختلاف پزشکیان و جلیلی از دو میلیون رای گذشت

ستاد انتخابات کشور نتایج مرحله ششم شمارش آرای انتخابات ۱۵ تیر را اعلام کرد. براساس آمار اعلام شده٬ اختلاف مسعود پزشکیان و سعید جلیلی از دو میلیون رای گذشت.

به گفته ستاد انتخابات کشور از کل ۲۰ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۷۱ رای، ‌ مسعود پزشکیان ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۲۴ رای کسب کرده است.

سعید جلیلی نیز ۹ میلیون و ۹۷ هزار و ۹۹۳ رای کسب کرده است.

۰۴:۵۴ ۱۶.۴.۱۴۰۳

رویترز: پزشکیان با اختلاف سه میلیون رای پیروز شده است

خبرگزاری رویترز بامداد روز شنبه به نقل از یک مقام جمهوری اسلامی نوشت مسعود پزشکیان با سه میلیون رای اختلاف در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسیده است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود٬ گفته است: «شمارش آرا به پایان رسیده و نامزدهای رقیب از نتیجه مطلع شده‌اند. پزشکیان حدود سه میلیون رای بیشتر از رقیب تندرو خود سعید جلیلی کسب کرده است.»

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران جمعه ۱۵ تیرماه، پس از مرگ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، به شکل زود هنگام برگزارشد.

انتخاباتی که دور نخست آن، یک هفته پیشتر، حضور کم‌سابقه مردم را تجربه کرد و دور دوم آن نیز بنا بر گزارش‌ها و تصاویر با مشارکت پایین مردم به پایان رسید.

در دور نخست تنها ۴۰ درصد از ۶۱ میلیون واجد شرایط رای دادن در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران شرکت کردند و کمترین میزان مشارکت در هر انتخابات ریاست جمهوری از زمان انقلاب ۱۹۷۹ را رقم زدند.

در حالی که در دور نخست رقابت بین ۶ نامزد، مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف بود با حذف ۴ تن از این افراد، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران با هم به رقابت نشستند.

۰۴:۱۷ ۱۶.۴.۱۴۰۳

مرحله چهارم شمارش آرا؛  پزشکیان همچنان پیشتاز

ستاد انتخابات کشور نتایج مرحله چهارم شمارش آرای انتخابات ۱۵ تیر اعلام کرد.

محسن اسلامی گفت: آرای ۲۹ هزار و ۱۷۵ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل ۳۵۷ شهرستان و ۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۸۰ رای می‌شود.

این مقام ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: از این میزان مسعود پزشکیان با کسب شش میلیون و ۹۳۹ هزار و ۹۵۵ رای پیشتاز است و سعید جلیلی نیز شش میلیون و ۳۵۹ هزار و ۹۹ رای کسب کرده است.

۰۳:۵۷ ۱۶.۴.۱۴۰۳

افزایش فاصله آرای پزشکیان

براساس تازه‌ترین اعلام ستاد انتخابات کشور٬ مسعود پزشکیان همچنان پیشتاز است و اختلاف رای او سعید جلیلی به بیش از چهارصد هزار رای رسیده است.

از مجموع ۹ میلیون ۶۹۹ هزار و ۸۴۳ رای شمارش شده، مسعود پزشکیان با چهار میلیون ۹۹۶ هزار و ۳۶۴ رای نفر اول و سعید جلیلی، با چهار میلیون ۵۲۶ هزار و ۹۶۰ رای در رتبه دوم قرار دارند.

۰۳:۱۶ ۱۶.۴.۱۴۰۳

دومین اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری؛ پزشکیان همچنان پیشتاز است

بنا به اعلام ستاد انتخابات کشور، در دومین اعلام نتایج رسمی از آرای شمارش شده، مسعود پزشکیان همچنان پیشتاز است.

طبق این گزارش٬ از مجموع ۵ میلیون ۸۱۹ هزار و ۹۱۱ رای شمارش شده، مسعود پزشکیان دو میلیون و ۹۰۴ هزار و ۲۲۷ رای نفر اول و سعید جلیلی دو میلیون و ۸۱۵ هزار و ۵۶۶ رای در رتبه دوم قرار دارد.

۰۲:۴۸ ۱۶.۴.۱۴۰۳

نخستین اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری؛ پزشکیان پیشتاز است

اولین نتایج رسمی شمارش آرای مرحلهٔ دوم انتخابات ریاست‌جمهوری بامداد شنبه اعلام شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد از کل آرای دو میلیون ۵۴۷ هزار و ۳۸۱ رای، مسعود پزشکیان با یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۷۴ رای پیشتاز است و سعید جلیلی یک میلیون و ۲۴۴ هزار ۶۴۰ رای به خود اختصاص داده است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایران روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار شد. بر اساس آمار رسمی، در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری امسال ۴۰ درصد افراد واجد شرایط شرکت کردند که پایین‌ترین میزان در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در ایران بود.

۰۲:۱۱ ۱۶.۴.۱۴۰۳

تسنیم از پیشتازی مسعود پزشکیان خبر داد

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران٬ بامداد شنبه گزارش داد نتایج اولیه شمارش آرا حاکی است که مسعود پزشکیان از سعید جلیلی «پیش افتاده و این شمارش به سود پیشتازی آقای پزشکیان پیش می‌رود.»

این خبرگزاری نزدیک به سپاه٬ خبر پیشتازی مسعود پزشکیان را براساس «برخی شنیده‌های خبرنگار » خود مطرح کرده است.

تسنیم اضافه کرده است: «این خبر غیررسمی است؛ شمارش آرا هنوز خاتمه نیفتاده و آمار رسمی تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.»

۰۱:۲۳ ۱۶.۴.۱۴۰۳

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری؛ اعلام نتایج از ساعت ۲:۳۰ بامداد آغاز می‌شود

سخنگوی «ستاد انتخابات کشور» بامداد روز شنبه اعلام کرد با پایان یافتن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایران٬ شمارش آرا آغاز شده است و نتایج شمارش آرا تا قبل از ظهر شنبه اعلام شود.

محسن اسلامی اظهار داشت: «با توجه به حضور تنها ۲ نامزد در این دوره از انتخابات، در شمارش آرا تسریع به وجود خواهد آمد و از ساعت ۲.۳۰ به بعد نتایج اعلام و قبل از ظهر شنبه آمار نهایی اعلام می‌شود.»

۰۰:۰۷ ۱۶.۴.۱۴۰۳

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم ایران پایان یافت

رأی‌گیری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم ایران ساعت ۱۲ شب جمعه پایان یافت.

به گفته شورای نگهبان، با پایان زمان انتخابات، تنها از افرادی که در شعب رأی‌گیری حضور دارند رأی گرفته خواهد شد.

انتخابات روز ۱۵ تیرماه برای انتخاب یکی از دو نامزد راه یافته به مرحله دوم، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، برگزار شد و انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر نتایج اولیه اعلام شود.

در حال حاضر شمارش آرا در برخی از روستاها آغاز شده و با پایان زمان انتخابات، آرا شهرها نیز شمرده خواهد شد.

رسانه‌های ایران شامگاه جمعه به صورت هماهنگ گزارش‌هایی در مورد شکسته شدن رکورد انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر کردند که بر اساس آن بیش از ۳۰ میلیون نفر در آن شرکت کردند.

به ادعای این رسانه‌ها، تعداد آرای ریخته شده به صندوق‌ها در دور دوم انتخابات رکورد میزان مشارکت در دور اول انتخابات در روز هشتم تیرماه و انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را شکسته است.

بر اساس آمار رسمی، در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری امسال ۴۰ درصد افراد واجد شرایط شرکت کردند که پایین‌ترین میزان در تاریخ انتخابات جمهوری اسلامی است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG