لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۸

متین حسنی، از آسیب‌دیدگان چشمی اعتراضات، زندانی شد


متین حسنی، معترضی که در اعتراضات آبان ۹۸ از ناحیه چشم آسیب دید، برای گذراندن حبس در زندان بوکان زندانی شد.

به گزارش منابع حقوق بشری، آقای حسنی صبح دوشنبه پنجم شهریور خود را به زندان بوکان معرفی کرد و زندانی شد.

او یک شب پیشتر در صفحه اینستاگرام خود گفته بود روز بعد راهی زندان می‌شود.

به گزارش هرانا، متین حسنی اردیبهشت امسال از سوی دادگاه کیفری دو بوکان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار» به تحمل ۳۱ ماه حبس محکوم شد.

این معترض آسیب‌دیده چندی پیش اعلام کرد به دلیل شرایط چشم خود و دوره درمانی که در حال گذراندن آن است می‌گذراند اچار است با تاخیر به زندان برود.

او آبان ۹۸ با شلیک ماموران جمهوری اسلامی در شهرستان بوکان، از ناحیه چشم چپ به شدت آسیب دید و آذرماه همان سال هنگامی که برای درمان به تهران رفته بود به دست ماموران حکومتی و در یک مرکز درمانی بازداشت شد.

آقای حسنی اسفند سال قبل نیز در خانه‌اش بازداشت، و پس از یک ماه با وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد.

فشارهای حکومتی بر زندانیان سیاسی، معترضان و خانواده‌های دادخواه طی ماه‌های اخیر تداوم داشته و روزهای اخیر، در آستانه سالگرد کشته شدن مهسا ژینا امینی در گشت ارشاد، افزایش یافته است.

در همین حال خانواده پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات که در حال حاضر پدر، مادر و عمویش زندانی هستند، از ادامه آزارها خبر داده‌اند.

بی‌بی زهرا بختیاری، مادربزرگ پویا، در ویدئویی که دخترش صبا روز یکشنبه منتشر کرد می‌گوید برای ملاقات با پسرش مهرداد به زندان مرکزی کرج رفته اما ماموران پس از ساعت منتظر نگه داشتن او نهایتا به او اجازه ملاقات ندادند.

XS
SM
MD
LG