لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۲

«بی‌اطلاعی» از وضعیت پدر ابوالفضل آدینه‌زاده، هشت روز پس از بازداشت


علی آدینه‌زاده پس از احضار به دادگاه انقلاب قوچان، بازداشت شد
علی آدینه‌زاده پس از احضار به دادگاه انقلاب قوچان، بازداشت شد

مادر دادخواه ابوالفضل آدینه‌زاده که فرزندش در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در سال ۱۴۰۱ کشته شد، می‌گوید با گذشت هشت روز از بازداشت همسرش، از او اطلاعی ندارد و مسئئولان قضایی نیز در این باره پاسخگو نیستند.

علی آدینه‌زاده، پدر ابوالفضل، روز چهارشنبه سوم تیر پس از احضار به دادگاه، بازداشت و به زندان قوچان منتقل شد. این خبر را مرضیه، دخترش، اعلام کرده بود.

خانم آدینه‌زاده روز چهارشنبه دهم مردادماه در ویدئویی که در صفحه اینستاگرام دخترش منتشر شد، با اشاره به گذشت دو سال از کشته شدن پسر ۱۶ ساله‌اش، گفت: «عوض این‌که قاتل بچه‌ام را پیدا کنند، همسرم را بازداشت کردند.»

آقای آدینه‌زاده دو روز پیش از دستگیری، با انتشار تصویری از یک ابلاغیه در استوری شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام اعلام کرده بود که از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهر قوچان احضار شده است.

ابوالفضل آدینه‌زاده، ۱۶ ساله، روز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات بعد از جان باختن مهسا امینی، مقابل دانشگاه فردوسی مشهد با شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از فاصله نزدیک و در اثر اصابت ده‌ها گلوله ساچمه‌ای کشته شد.

در جریان اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی»، بر اساس گزارش سازمان‌های حقوق بشری، بیش از پانصد نفر به‌دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی جان باختند.

جمهوری اسلامی نه تنها عوامل این کشتار را بازخواست نکرده، بلکه برخی دیگر از معترضان را به اتهام قتل نیروهای امنیتی خود در جریان این اعتراضات، بازداشت و اعدام کرده است و فشار بر خانواده‌های قربانیان را افزایش داده است.

XS
SM
MD
LG