لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۹

روسیه می‌گوید ۷۵ پهپاد اوکراینی را از جمله در نزدیکی یک پالایشگاه منهدم کرده است


روسیه می‌گوید هشت فروند از این پهپادها در نزدیکی شهر تواپسه در دریای سیاه که دارای یک پالایشگاه است سرنگون شدند
روسیه می‌گوید هشت فروند از این پهپادها در نزدیکی شهر تواپسه در دریای سیاه که دارای یک پالایشگاه است سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه می‌گوید سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۷۵ فروند پهپاد پرتا‌ب‌شده توسط اوکراین را در شبانه‌روز گذشته رهگیری و سرنگون کرده است.

بر اساس بیانیه روز دوشنبه اول مرداد این وزارتخانه که خبرگزاری رویترز بازتاب داده، هشت فروند از این پهپادها در نزدیکی شهر تواپسه در دریای سیاه که دارای یک پالایشگاه است، سرنگون شدند.

وزارت دفاع روسیه در کانال تلگرامی خود افزود: ۴۷ پهپاد بر فراز منطقه روستوف در جنوب غربی روسیه، ۱۷ فروند بر فراز دریای سیاه و آزوف، هشت فروند بر فراز منطقه کراسنودار، جایی که تواپسه در آن واقع است، و بر فراز منطقه بلگورود، ورونژ و اسمولنسک نیز سایر پهپادها سرنگون شدند.

این وزارتخانه نگفت که آیا این حملات خسارتی به بار آورده است یا نه.

سرگئی بویکو، رئیس حوزه تواپسه در منطقه کراسنودار، گفت که زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مسکونی آسیبی ندیده‌اند.

مقام‌های روسی به ندرت در مورد میزان خسارات ناشی از حملات اوکراین گزارش می‌دهند. پالایشگاه تواپسه از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بارها هدف حملات هوایی اوکراین قرار گرفته است.

کانال‌های تلگرامی «شات» و «ماش» روسیه گزارش دادند که بامداد دوشنبه یک‌سری انفجارها در نزدیکی این پالایشگاه شنیده شد. رویترز می‌گوید به‌طور مستقل نمی‌تواند این گزارش‌ها را تأیید کند.

اوکراین به این خبر واکنش نشان نداده است. کی‌یف پیشتر گفته بود که حملات به زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل‌ونقل روسیه در واکنش به حملات پیاپی روسیه به خاک اوکراین صورت می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG