لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۹

کشته‌ شدن هفت نفر بر اثر طوفان در فرانسه و سوئیس


هفت نفر بر اثر طوفان و باران‌های سیل‌آسا در فرانسه و سوئیس جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری فرانسه روز یک‌شنبه ۱۰ تیرماه به نقل از مقامات محلی در فرانسه گزارش داد که بر اثر وزش طوفان شدید و برخورد یک درخت با یک خودروی در حال حرکت سه فرد در بازه سنی ۷۰ و ۸۰ سال کشته شدند و یک نفر دیگر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

همچنین پلیس سوئیس روز یک‌شنبه گزارش داد سه نفر در بخش ایتالیایی زبان تیچینو پس از باران‌های سیل‌آسا و بر اثر رانش زمین کشته شدند.

پلیس این کشور همچنین اعلام کرد جسد مردی در جنوب غربی این کشور پیدا شده که احتمالا به دلیل غافلگیری به دلیل سیل جان خود را از دست داده است. یک مرد دیگر نیز در این بخش از سوئیس ناپدید شده است.

نهادهای مرتبط با امنیت شهروندان سوئیس اعلام کرده‌اند که بر اثر طغیان رودخانه رون و شاخه‌های آن «صدها» نفر از این منطقه تخلیه و مسیرهای دسترسی نیز مسدود شده‌اند.

پلیس پیش از آن نیز گفته بود که آب و هوای نامناسب کار امداد و نجات را دشوار کرده است، زیرا چندین دره غیرقابل دسترس وجود دارند که برق آن‌ها نیز قطع شده است.

بارش شدید باران هفته گذشته در جنوب شرقی سوئیس نیز یک کشته و خسارات زیادی بر جای گذاشته بود.

دانشمندان می‌گویند تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های انسانی باعث افزایش تعداد و زمان رویدادهای شدید آب و هوایی مانند سیل و طوفان شده است.

XS
SM
MD
LG