لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۲

ترامپ: تعلیق ۶۰ روزه مهاجرتی شامل متقاضیان گرین کارت می‌شود


دونالد ترامپ می‌گوید، احتمالا فرمان دومی نیز در همین زمینه برای محدودیت بیشتر صادر می‌شود
دونالد ترامپ می‌گوید، احتمالا فرمان دومی نیز در همین زمینه برای محدودیت بیشتر صادر می‌شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه دوم اردیبهشت گفته است، یک فرمان اجرایی را فردا امضا خواهدکرد که براساس آن صدور گرین کارت را برای متقاضیان به مدت ۶۰ روز تعلیق خواهد کرد. وی همچنین از احتمال تشدید محدودیت‌های مهاجرتی در این زمینه خبر داده است.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در توییتی نوشت در بحبوحه شیوع ویروس کرونا این «دشمن نامرئی» و همچنین به‌دلیل نیاز به «محافظت از کسب ‌و کار شهروندان آمریکایی» فرمانی اجرایی را برای تعلیق موقت مهاجرت به ایالات متحده صادر می‌کند.

دونالد ترامپ که در کنفرانس خبر روزانه کاخ سفید صحبت می‌کرد، اظهار داشت، این تعلیق ۶۰ روزه شامل متقاضیان کارت سبز (گرین کارت) یا اقامت دائم در آمریکا خواهد شد.

دونالد ترامپ همچنین گفت که این فرمان اجرایی شامل کسانی که برای اشتغال وارد آمریکا می‌شوند، نخواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که در پایان این ۶۰ روز باردیگر ابعاد این فرمان اجرایی را مورد بازبینی قرار خواهد و در این زمینه تصمیم خواهد گرفت.

وی با این حال تصریح کرد در این زمینه استثناهایی وجود خواهد داشت.

در ادامه یک خبرنگار در خصوص زمان صدور فرمان دوم درباره محدودیت مهاجرت به آمریکا پرسید. دونالد در پاسخ گفت، فرمان دوم نه اکنون بلکه در آینده صادر خواهد شد.

به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، روند صدور روادید معمول ورود به آمریکا، از جمله روادیدهای مهاجرتی، توسط کنسولگری‌های آن کشور در بسیاری از کشورها موقتا متوقف شده است.

رویترز با این حال می‌گوید، موضوع مهاجرت از جمله مسائلی است که می تواند جنبه تبلیغات انتخاباتی برای دونالد ترامپ داشته باشد.

یکی از محورها اصلی شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ در جریان رقابت انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ جلوگیری از مهاجرت و ساخت دیوار در مرز مکزیک بود.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا تاکنون نزدیک به ۴۴ هزار قربانی برجای گذاشته است.

مقررات اعلام شده فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه که از سوی مقام های دولت آمریکا اعلام پیامدهای اقتصادی گسترده ای در پی داشته است. میلیون‌ها نفر به دلیل شیوع ویروس کرونا کار و شغل خود را از دست داده اند.

به گزارش رویترز، تا روز سه شنبه ۲۲ میلیون نفر در آمریکا برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

دولت آمریکا برای مقابله با پیامدهای شیوع ویروس کرونا در این کشور تاکنون نزدیک به سه تریلیون دلار به اقتصاد‌ این کشور تزریق کرده است.

XS
SM
MD
LG