لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۹

هشدار آمریکا به شهروندان خود: فعلا به فرودگاه کابل نروید


تجمع شهروندان افغانستان در کنار جاده‌های منتهی به بخش نظامی فرودگاه کابل
تجمع شهروندان افغانستان در کنار جاده‌های منتهی به بخش نظامی فرودگاه کابل

در حالی‌که هزاران نفر برای فرار از افغانستان تصرف‌شده به دست طالبان در حال تقلا هستند، سفارت ایالات متحده روز شنبه، ۳۰ مرداد، به آمریکایی‌های حاضر در افغانستان توصیه کرده است که فعلا از مراجعه به فرودگاه کابل خودداری کنند.

در اعلامیه هشدارآمیز این سفارت‌خانه آمده است که «به دلیل تهدیدهای امنیتی احتمالی در خارج از مبادی ورودی فرودگاه کابل، ما به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم که در حال حاضر، از رفتن به فرودگاه و مبادی ورودی آن خودداری کنند».

آمریکا به شهروندان خود در افغانستان تاکید کرده است فقط در صورتی‌که دستورالعمل‌های فردی را از نماینده دولت ایالات متحده برای این کار دریافت کرده‌اند، به فرودگاه کابل مراجعه کنند.

آمریکا در تلاش برای تخلیه هزاران نفر از شهروندان از افغانستان تا ضرب‌الاجل ۳۱ اوت (۱۱ روز دیگر) است، اگرچه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید در صورت نیاز، حضور نیروهای نظامی این کشور در فرودگاه کابل برای برقراری امنیت پروازها تمدید خواهد شد.

در پی انتشار گزارش‌هایی از افزایش سرکوب‌ها توسط طالبان، به‌ویژه علیه کسانی‌که با نیروهای آمریکایی یا غربی همکاری داشته‌اند، قدرت‌های خارجی در صدد افزایش تخلیه شهروندان از افغانستان هستند.

با استفاده از گزارش رویترز؛ آ. ت./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG