لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۴

پنتاگون: از توان بازدارندگی خود برای مقابله با اقدامات مخرب ایران استفاده می‌کنیم


جان کربی، سخنگوی جدید وزارت دفاع آمریکا
جان کربی، سخنگوی جدید وزارت دفاع آمریکا

جان کربی، سخنگوی جدید وزارت دفاع آمریکا٬ پنتاگون٬ پنجشنبه ۹ بهمن در نخستین کنفرانس خبری خود در دولت جو بایدن تصریح کرد٬ ایران همچنان بازیگری «مخرب» در منطقه خاورمیانه است و ایالات متحده از توان بازدارندگی خود برای مقابله با اقدامات این کشور در منطقه استفاده خواهد کرد.

در این کنفرانس مطبوعاتی خبرنگاری از سخنگوی پنتاگون پرسید، آیا فرستادن بمب افکن های «بی ۵۲» به خلیج فارس و ایران را تهدید قلمداد کردن، فضای لازم برای اعمال دیپلماسی در قبال تهران باقی خواهد گذاشت.

جان کربی در پاسخ به این پرسش گفت، ایران همچنان بازیگری مخرب در منطقه است و به حمایت از تروریسم در سراسر خاورمیانه ادامه می‌دهد.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد، ایران همچنان دوستان و شرکای ما را در آنجا تهدید می‌کند. همچنان یک برنامه موشک بالستیک فعال دارد و اخیراً سانتریفیوژهایش را دوباره به راه‌‌ انداخته است.

او در ادامه تاکید کرد در صدد نیست از موضع وزارت امور خارجه آمریکا و رویکرد آن وزارتخانه در قبال توافق هسته‌ای موسوم به برجام صحبت کند.

جان کربی گفت: از دیدگاه وزیر دفاع (آمریکا)، ما در منطقه خاورمیانه و به ویژه در خلیج فارس، منافع امنیتی داریم؛ در این منطقه شرکا و دوستانی داریم که همچنان در قبال آنها متعهدیم و هنوز در مقابله با اقدامات و ترویج تروریسم از سوی ایران در سراسر منطقه، منافع مهمی داریم.

سخنگوی پنتاگون در ادامه به حملات اخیر «شبه نظامیان مورد حمایت ایران» در عراق به «تاسیسات» در عراق اشاره کرد .

جان کربی تصریح کرد، (ایران) هنوز در فعالیت‌های خشونت‌بار قابل‌توجه و ویژه دخالت دارد و ما به هر اندازه‌ای که توان و ظرفیت بازدارندگی برای مقابله با چنین فعالیت‌هایی داشته باشیم، همانطور که شما هم انتظار دارید، از آن استفاده خواهیم کرد.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه از پرواز دوباره بمب‌افکن‌های استراتژیک «بی‌۵۲» این کشور بر فراز خلیج فارس خبر داد.

این پروازها برای ششمین بار طی چند ماه گذشته و نخستین بار از زمان آغاز به کار دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن انجام شد.

این بمب‌افکن‌ها قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارند و طی چند ماه گذشته، پنج بار همراه با جنگنده‌های «اف ۱۶» آمریکا بر فراز خلیج فارس پرواز کرده بودند.

گزارش شده که جنگنده‌های «اف ۱۵» عربستان سعودی روز چهارشنبه بمب‌افکن‌های «بی ۵۲» آمریکا را همراهی کردند.

وزارت دفاع آمریکا این پروازها را «نشانی از تعهد آمریکا به امنیت منطقه» عنوان کرده است.

با استفاده از وب سایت وزارت دفاع آمریکا و رادیو فردا؛
XS
SM
MD
LG