لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۴

دستیار ویژه علی لاریجانی «حمله قلبی» حسن نصرالله را تکذیب کرد


حسن نصرالله اسفند ۱۳۹۵ در مصاحبه‌ با روزنامه «جام جم» تایید کرد که نمی‌تواند زندگی عادی داشته باشد و «تنها ورزش در دسترس برایش، تردمیل است، آن هم نه در فضای باز».
حسن نصرالله اسفند ۱۳۹۵ در مصاحبه‌ با روزنامه «جام جم» تایید کرد که نمی‌تواند زندگی عادی داشته باشد و «تنها ورزش در دسترس برایش، تردمیل است، آن هم نه در فضای باز».

دستیار ویژه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، گزارش‌های ادعایی در خصوص «حمله قلبی» سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، را «تکذیب کرد».

حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه ۲۳ دی در صفحه توئیتر خود، حمله قلبی حسن نصرالله را «دروغ سال جدید میلادی» و «ادعای صهیونیست‌ها» نامید.

همزمان، «یک مقام نزدیک به حزب‌الله»، به رسانه‌های همسو با این سازمان لبنانی گفت، گزارش‌های انتشار یافته چنان «سخیف» بود که حتی ارزش تکذیب نداشت.

یک روز پیش از آن، شماری از روزنامه‌های اسرائیل از جمله با استناد به توئیت جری ماهر، روزنامه‌نگار لبنانی مخالف حزب‌الله، ادعا کردند، حسن نصرالله ظاهرا حمله قلبی کرده و به بیمارستانی در لبنان انتقال یافته است.

جری ماهر روز شنبه مدعی شد که یک «منبع اطلاعاتی لبنانی» انتقال یک مهره مهم رهبری حزب‌الله به بیمارستان را تایید کرده و «منابع دیگر لبنانی» گفته‌اند که فرد بستری شده در بیمارستان، حسن نصرالله است.

اما حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس ایران، در توئیت «تکذیب» بیماری دبیرکل حزب‌الله افزود: «بی تردید، روزی که سید حسن نصرالله و رهبران مقاومت فلسطین در مسجدالاقصی نماز خواهند گزارد، صهیونیست‌ها وجود ندارند».

آقای امیر عبداللهیان پیشتر معاون وزیر خارجه ایران نیز بود و از سال‌های دور ارتباطات و مراودات نزدیکی با سازمان‌های «جبهه مقاومت» از جمله حزب‌الله، مهم‌ترین متحد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، دارد.

این مقام ارشد در اقدامی که کمتر معمول است، توئیت خود را به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی منتشر کرد.

حسن نصرالله ۵۸ ساله، از ۲۷ سال پیش دبیرکل حزب‌الله است و بعد از جنگ سازمانش و اسرائیل در ۱۲ سال پیش در مخفیگاه‌ها زندگی می‌کند.

او اسفند ۱۳۹۵ در مصاحبه‌ با روزنامه ایرانی «جام جم» تایید کرد که نمی‌تواند زندگی عادی داشته باشد و «تنها ورزش در دسترس برایش، تردمیل است، آن هم نه در فضای باز».

برخی رسانه‌های منطقه و نیز اسرائیلی‌ها در چند سال اخیر مدعی شده‌اند که او به سرطان مبتلا است.

حزب‌الله در مواردی با انتشار کلیپ‌های سخنرانی حسن نصرالله در خصوص آخرین مسائل روز، نادرستی گزارش‌ها در خصوص وضعیت جسمانی نامناسب او را عملا رد کرده است.

دولت لبنان نیز که حزب‌الله از سال‌ها پیش بخشی از پیکره آن و نیز جناحی از مجلس این کشور است، با وجود اختلافات با حزب‌الله، به دلیل محبوبیت حسن نصرالله در بخش‌هایی از جامعه لبنان، نسبت به گزارش‌های ادعایی در مورد سلامت این شهروند خود سکوت می‌کند.

اسرائیل می‌گوید سران این سازمان‌های دشمن «زندگی قرضی» دارند؛ اکثر دبیرکل‌های پیشین حزب‌الله، از جمله سید عباس موسوی در حملات هوایی منتسب به اسرائیل کشته شده‌اند.

همکاری‌های نظامی حزب‌الله با ایران و دیگر اعضای «جبهه مقاومت» در سال‌های جنگ سوریه تقویت شده است.

حسن نصرالله پارسال گفت که «پول، نان، آب، اسلحه، موشک و همه چیز حزب‌الله از ایران می‌آید و تا ایران پول دارد، حزب‌الله امکانات دارد».

محمد جواد، یکی از پسران حسن نصرالله، به تازگی در فهرست سیاه تروریستی آمریکا قرار گرفت. این سازمان و کادر رهبری‌اش از سال‌ها پیش از سوی بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی به عنوان یک سازمان «تروریستی» تحریم هستند.

محمد هادی، پسر بزرگ نصرالله در سال ۱۹۹۷ در رویارویی با نظامیان اسرائیلی کشته شد.

XS
SM
MD
LG