لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۹

دیدار فرماندهان سپاه با رهبران گروه‌های نیابتی ایران در حاشیه تشییع جنازه رئیسی


عکسی که خبرگزاری تسنیم از این جلسه منتشر کرده است
عکسی که خبرگزاری تسنیم از این جلسه منتشر کرده است

فرماندهان ارشد سپاه پاسداران با رهبران گروه‌های نیابتی متحد تهران که برای حضور در مراسم تشییع جنازه رئیس‌جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی به تهران رفته‌اند دیدار کردند.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در کنار سران حماس، جهاد اسلامی فلسطین، معاون دبیرکل حزب‌الله، رهبری حوثی‌ها و سران گروه‌های شیعی عراق در این نشست شرکت کردند.

به نظر می‌رسد این نشست روز پنج‌شنبه سوم خرداد برگزار شد.

تمامی این گروه‌های همسو با جمهوری اسلامی ایران از آغاز جنگ غزه، درگیر عملیات علیه اسرائیل هستند.

غیر از جنگ ارتش اسرائیل با گروه افراطی حماس در باریکه غزه، حزب‌الله لبنان نیز برای «حمایت» از غزه، وارد کارزار نظامی با اسرائیل شده است.

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گروه تروریستی شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در نشست تهران «آخرین وضعیت سیاسی، اجتماعی و نظامی غزه و عملیات طوفان‌الاقصی و نقش جبهه مقاومت» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر «استمرار جهاد و مبارزه تا پیروزی کامل مقاومت فلسطین در غزه با مشارکت همه گروه‌ها و جبهه‌های مقاومت در منطقه تأکید شد».

اسرائیل و آمریکا جمهوری اسلامی ایران را متهم می‌کنند که تأمین‌کننده اصلی مالی و تسلیحاتی حماس، حزب‌الله، حوثی‌ها و سایر گروه‌های نیابتی در خاورمیانه است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آخرونوت نشست فرماندهان ارشد سپاه پاسداران با سران گروه‌های متحد را گردهمایی «محور شرارت» در تهران در حاشیه آیین‌ یادبود مقامات کشته شده ایران در سانحه سقوط بالگرد خوانده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از سرزمین‌های فلسطینی، روز چهارشنبه سخنران مراسم تشییع جنازه مقامات کشته‌شده ایرانی در برابر هیئت‌های خارجی و شرکت‌کنندگان دیگر در تهران بود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، همچنین روز چهارشنبه در دیدار جداگانه با اسماعیل هنیه و هیئتی از سران حماس به آن‌ها گفت وعده تشکیل کشور فلسطین «از نهر تا بحر» و نابودی اسرائیل قابل تحقق است.

XS
SM
MD
LG