لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۲

خداداد افشاریان در ارتباط با پرونده فساد باشگاه مس بازداشت شد


خداداد افشاریان، رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال، که نامش به تازگی در ارتباط با پرونده فساد باشگاه مس رفسنجان مطرح شده بود، بازداشت و روانه زندان شد.

خبر بازداشت آقای افشاریان روز چهارشنبه در چندین خبرگزاری ایران بازتاب داشت.

آقای افشاریان، که همزمان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز بود، چندی پیش پس از آنکه دادگستری کرمان از پرداخت رشوه به متهمان این پرونده خبر داد، از سمت خود در کمیته داوران کنار رفت

بر اساس گزارش مقامات قضایی، تخلفات صورت گرفته در پرونده مس کرمان مربوط به سال ۱۴۰۰ و قبل از آن است، زمانی که باشگاه مس رفسنجان از دسته اول فوتبال کشور به لیگ برتر صعود کرد.

پرونده قضایی مرتبط با این تخلفات، زمستان سال گذشته در دادگستری استان کرمان تشکیل شد، و تا کنون به جز خداداد افشاریان، نام سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، نیز در ارتباط با آن رسانه‌ای شده است.

هر دوی این افراد پس از افشای نقش آنها در این پرونده از سمت خود کنار رفتند.

پیشتر مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، با نام بردن از این دو، گفته بود که چهار متهم در پرونده مس کرمان، «۲۵ سکه» طلا به عنوان رشوه دریافت کرده بودند.

با این حال خبرگزاری ایسنا در گزارش مرتبط با بازداشت آقای افشاریان یادآور شده که روز شنبه این هفته، پنج متهم در جریان بررسی پرونده فساد باشگاه مس رفسنجان به دادگاه احضار شده بودند.

گزارش‌ها حاکی که چند داور شاغل در فوتبال ایران و نیز دست‌کم یک چهره رسانه‌ای هم در این پرونده به دادگاه احضار شده‌اند.

روز سه‌شنبه هشتم خرداد نیز سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که پرونده مس رفسنجان در مرحله «احضار متهمان» است.

XS
SM
MD
LG