لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۷

«انفجار شدید» در یک پادگان شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در مرز سوریه و عراق


حمله هوایی به آلبوکمال در سال ۲۰۱۷( عکس از آرشیو)
حمله هوایی به آلبوکمال در سال ۲۰۱۷( عکس از آرشیو)

گزارش‌ها حاکی است که «انفجاری شدید» شامگاه جمعه اول تیرماه در نزدیکی منطقه «السکریه» در حومه شهر البوکمال در منطقه تحت کنترل گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در شرق دیرالزور را در فاصله چند کیلومتری از مرزهای سوریه و عراق روی داده است.

خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا به نقل از رسانه‌های محلی گزارش داد که «جنگنده‌های آمریکایی، مواضع نیروهای» مورد حمایت جمهوری اسلامی را در این منطقه هدف قرار داده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، یک گروه مخالف حکومت بشار اسد در لندن، نیز از وقوع یک انفجار مهیب در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در نزدیکی شهر سکریه در ابوکمال در مرز عراق خبر داد.

این گروه مخالف حکومت سوریه می‌گوید اهداف این حمله هنوز مشخص نیست.

خبرگزاری مهر در ایران نیز به نقل از شبکه المیادین گزارش داد که در این حمله یک پادگان نظامی در البوکمال توسط «پهپاد مورد حمله» قرار گرفته است.

در جریان چندین حمله هوایی علیه مواضع سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در شرق سوریه در هفتم فروردین ماه سال جاری شماری از جمله یک افسر سپاه کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش‌ داده بود که ۱۵ تن از جمله یک سرهنگ سپاه کشته شدند.

بر اساس این گزارش، این افسر سپاه همراه با دو محافظش، ۹ عراقی که برای سپاه پاسداران کار می‌کردند و دو شهروند سوریه در جریان حمله هوایی «ناشناس» کشته شدند.

XS
SM
MD
LG