لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۰

فینال ویمبلدون؛ دوباره آلکاراس و جوکوویچ


شادی نوواک جوکویچ از پیروزی بر حریفش در رقابت نیمه نهایی
شادی نوواک جوکویچ از پیروزی بر حریفش در رقابت نیمه نهایی

فینال ویمبلدون ۲۰۲۴ تکرار بازی پایانی پارسال است که بین آلکاراس و جوکوویچ برگزار شد، نبردی که با برتری بازیکن جوان اسپانیایی همراه بود.

این بار در نیمه نهایی، جوکوویچ توانست روبرتو موستی نفر بیست و پنجم جهان را ببرد.

کارلوس آلکاراس هم در حالی که لوکا مودریچ ستاره رئال مادرید را در جایگاه تیم خود نشانده بود، از سد دانیل مدودف گذشت.

جوکوویچ برای ششمین سال پیاپی به فینال ویمبلدون رسیده تا با رکورد بیورن بورگ سوئدی برابری کند. تنها کسی رکورد بهتری دارد، راجر فدرر با ۷ فینال متوالی است.

جوکوویچ ۳۷ ساله و آلکاراس ۲۱ ساله تاکنون پنج بار با هم بازی کرده‌اند. سهم نوواک ۳ برد است که شامل دو بازی آخرشان هم می‌شود. اما تنها مصاف چمنی‌شان، فینال پارسال ویمبلدون بود که آلکاراس برد.

جوکوویچ درباره حریفش می‌گوید: «او بزرگترین ۲۱ ساله‌ای است که این ورزش، تاکنون به خودش دیده. گرنداسلم‌های متعددی را خواهد برد، اما امیدوارم این بار نه.»

آلکاراس هم با سوالی درباره بازی اسپانیا و انگلیس در فینال جام ملت‌های اروپا مواجه شد.

او که نمی‌خواست میزبان ویمبلدون و حاضرین در ورزشگاه را برنجاند، با خنده‌هایی که تماشاگران را هم سر ذوق آورد، گفت: «من نگفتم اسپانیا می‌برد، فقط گفتم یک روز واقعاََ دلچسب در پیش است.»

رسانه رسمی رقابت‌های ویمبلدون در واکنشی طنز، ستاره اسپانیایی دنیای تنیس را «همیشه دیپلمات» نامیده.

در قرعه‌بندی رقابت‌ها غالباََ شماره ۱ و ۴ با هم در یک سمت جدول قرار می‌گیرند و شماره ۲ و ۳ نیز در سمت دیگرند. اما این بار ۱ با ۳ همگروه شدند. این چیدمان باعث شد جوکوویچ بازی‌های ساده‌تری را نسبت به بالای جدول برگزار کند.

حریف اولش از جدول مقدماتی آمده بود. دومین رقیبش جیکوب فیرنلی، وایلد کارت دریافت کرده بود و با این حال یک سِت از صربیناتور گرفت.

نوله در دور سوم، پوپیرین نفر ۴۷ دنیا را برد. بالاترین رتبه‌ای که در برابرش قرار گرفت، هولگر رونه از دانمارک بود که پانزدهم است.

آلکس دمینور استرالیایی در یک‌چهارم از انجام مسابقه صرف نظر کرد تا جوکر با برتری مقابل نفر ۲۵ جهان از ایتالیا به فینال برسد.

اوضاع در نیمه بالایی جدول متفاوت بود. سینر شماره یک توسط مدودف شماره پنج حذف شد و خود مدودف هم در نیمه نهایی به آلکاراس باخت.

غلبه بر روبرتو موستی، ۹۷مین برد جوکوویچ در رقابت‌های ویمبلدون است. او در رولان گاروس ۹۶ پیروزی کسب کرده. در تنیس آزاد استرالیا هم ۹۴ برد. کمترین آمار برد او در گرنداسلم، ۸۸ پیروزی در یواس‌اوپن است.

XS
SM
MD
LG