لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۹

عدم رعایت ایمنی در معدن طبس «مشهود بوده»؛ ۱۱ کارگر همچنان در تونل


به گفته استاندار خراسان رضوی، تاکنون اجساد ۳۸ کارگر از معدن زغال‌سنگ طبس بیرون آورده شده و سرنوشت ۱۱ کارگر محبوس در این معدن نامشخص است و تلاش برای دسترسی به آنها ادامه دارد.

در همین حال یک مقام قضایی گفت عدم رعایت ایمنی در این معدن مشهود بوده است.

غلامعباس تُرکی، معاون دادستان کل کشور، اواخر شامگاه دوشنبه دوم مهر گفت با بررسی سوابق اداره كار «مشخص شد که برخی موارد عدم رعایت ایمنی مشهود بوده است».

این مقام قضایی افزود: «تذکرهایی داده شده، اما برخی از موارد عدم رعایت ایمنی اصلاح نشده است».

این اظهارات یک روز پس از آن بیان می‌شود که وزیر کار گفته بود در این معدن زغال‌سنگ «تخلفی» صورت نگرفت.

احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به محل این معدن رفته بود در نشست مدیریت بحران گفت: «طبق بررسی‌های ما، در معدن طبس تخلفی صورت نگرفته و این رویداد واقعا یک حادثه بوده است».

روزنامه هم‌میهن با اشاره به اینکه این اظهارات با موجی از انتقادها روبه‌رو شد نوشت بیان چنین سخنانی ناشی از «رویکرد سیاسی نادرست نسبت به مفهوم وفاق» است زیرا «گمان می‌کنند اگر با قاطعیت بگویند با هر گونه تخلف احتمالی برخورد خواهد شد، چنین سخنی علیه دولت قبل تلقی خواهد شد».

در همین حال گزارش شده است که امدادگران همچنان در تلاش برای دسترسی به ۱۱ کارگر محبوس در معدن هستند.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شامگاه دوشنبه گفت با کاهش تراکم گاز در داخل معدن، عملیات امداد سرعت یافته و اقدامات لازم برای دسترسی به کارگران «از قبیل آماده کردن ریل‌ها، بازگرداندن واگن‌های از ریل خارج شده و تعمیر جعبه برق» انجام گرفته است.

او اظهار امیدواری کرد که دسترسی به این کارگران تا پیش از ۱۰ صبح سه‌شنبه ممکن شود.

XS
SM
MD
LG