لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۷

عباس واحدیان به علت «بیماری قلبی» در بهداری زندان بستری شد


آقای واحدیان برای اتهاماتی چون «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با گروه‌های مخالف نظام» در مجموع به ۲۱ سال حبس محکوم شده است
آقای واحدیان برای اتهاماتی چون «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با گروه‌های مخالف نظام» در مجموع به ۲۱ سال حبس محکوم شده است

وکیل عباس واحدیان شاهرودی، زندانی سیاسی، می‌گوید موکلش به علت «بیماری قلبی» در بهداری زندان وکیل‌آباد مشهد بستری شده است.

علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل دادگستری، روز جمعه، ۱۱ خردادماه، در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که آقای واحدیان «نیاز به اعزام و درمان در مراکز تخصصی و تعویق اجرای حکم دارد که متأسفانه هنوز موافقت نشده است».

سازمان عفو بین‌الملل اسفندماه گذشته نسبت به وضعیت سلامت این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی «فوری و بدون قید و شرط» او شد.

این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر در بیانیه خود تصریح کرد که عباس واحدیان صرفاً به خاطر استفاده حق طبیعی و حقوق بشری خود برای اعتراض «مسالمت‌آمیز» بازداشت شده است و اکنون به همین دلیل در زندان با محرومیت عمدی از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی کافی مواجه است که باعث «درد و رنج شدید» برای او شده است.

عباس واحدیان شاهرودی معلم و نویسنده و یکی از ۱۴ فعال مدنی و سیاسی داخل ایران است که ۲۱ خرداد سال ۹۸ با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار استعفای علی خامنه‌ای از رهبری حکومت ایران و تغییر بنیادین قانون اساسی شدند.

آقای واحدیان شاهرودی که سال ۹۷ نیز به‌دلیل فعالیت‌های مدنی و سیاسی خود بازداشت و محکوم شده بود، پس از انتشار این نامه نیز در دادگاه انقلاب مشهد محاکمه شد.

آقای واحدیان برای اتهاماتی چون «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با گروه‌های مخالف نظام» در مجموع به ۲۱ سال حبس تعزیری (قطعی) محکوم شده است.

XS
SM
MD
LG