لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۹

خامنه‌ای دانشجویان آمریکایی را بخشی از «جبهه مقاومت» خواند


علی خامنه‌ای از دانشجویان آمریکایی خواست که با قرآن آشنا شوند
علی خامنه‌ای از دانشجویان آمریکایی خواست که با قرآن آشنا شوند

رهبر جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۱۰ خرداد در نامه‌ای به دانشجویان آمریکایی مخالف جنگ اسرائیل در نوار غزه، آن‌ها را بخشی از «جبهه مقاومت» معرفی کرد.

نامه علی خامنه‌ای پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف آمریکا و درخواست از دولت جو بایدن برای قطع روابط مالی با اسرائیل و تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه منتشر می‌شود.

با آن‌که این اعتراضات در شماری از دانشگاه‌های کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و بریتانیا نیز رخ داده، اما علی خامنه‌ای در نامه خود تنها دانشجویان آمریکایی را خطاب قرار داده است.

رهبر جمهوری اسلامی در نامه خود به کسانی که آن‌ها را «جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ آمریکا!» نامیده، گفته که «شما اکنون در طرف درست تاریخ که در حال ورق خوردن است، ایستاده‌اید».

به ادعای علی خامنه‌ای «وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ حسّاس غرب آسیا است...جبهه‌ مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد».

جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به خود در سوریه، عراق، لبنان و یمن به عنوان «محور مقاومت» نام می‌برد که به اهداف و مواضع آمریکا و اسرائیل در منطقه حمله می‌کنند.

خامنه‌ای در ادامه به جوانان آمریکایی توصیه کرده که با قرآن، کتاب دینی مسلمانان، «آشنا» شوند و افزوده که «درس قرآن درباره‌ ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید».

اعتراضات دانشجویان در آمریکا که پس از حمله اسرائیل به نوار غزه و وخیم‌شدن شرایط غیرنظامیان در این منطقه آغاز شد، برای هفته‌ها در آمریکا به شدت جریان داشت.

جنگ غزه پس از آن آغاز شد که گروه افراطی حماس در ۱۵ مهر پارسال با حمله به جنوب اسرائیل، حدود ۱۲۰۰ نفر را کشت و صدها نفر را به گروگان گرفت و به نوار غزه منتقل کرد.

حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اوج اعتراضات دانشجویی در این کشور، بر «حق آزادی بیان» و همزمان پرهیز از «خشونت ونفرت‌پراکنی» در ایالات متحده تأکید کرد.

این اعتراضات از دانشگاه کلمبیا آغاز شد و به دانشگاه‌هایی چون هاروارد، دانشگاه کالیفرنیا، تگزاس، میشیگان و بسیاری از دانشگاه‌های سراسر آمریکا گسترش یافت.

بر اساس گزارش‌ها، در جریان این اعتراضات، بیش از دو هزار نفر بازداشت شدند.

XS
SM
MD
LG