لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۲

«رسیدگی به اتهامات انتخاباتی» چند مدیر دولتی در استان فارس


رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان بدون اشاره به جزئیات، مقام‌های دولت حسن روحانی را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده‌اند
رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان بدون اشاره به جزئیات، مقام‌های دولت حسن روحانی را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده‌اند

معاون دادگستری استان فارس از رسیدگی به اتهام «۱۱ نفر از مدیران اجرایی» این استان مبنی بر تخلف در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر خبر داد.

احمد رحمانیان، معاون پیشگیری از جرم در دادگستری فارس، به خبرگزاری مهر گفت که تاکنون ۵۵ پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شده و ۱۰۲ متهم زن و مرد بازداشت شده‌اند.

به گفته این مقام مسئول، همه این افراد جز پنج تن با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

به گفته آقای رحمانیان بدون اشاره به جزئیات، در میان این یازده نفر سه فرماندار و چندین مدیرکل و «یا حتی سمت‌هایی بالاتر» نیز هستند.

به گفته این مقام دادگستری استان فارس، این ۱۱ نفر «به نفع برخی از نامزدها تبلیغاتی انجام داده بودند».

پیش از این سخنگوی قوه قضاییه از تخلف بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی در ارتباط با انتخابات خبر داده و هشدار داده بود: «مدیران اجرایی و دولتی مراقب باشند بیش از حد متعارف حرکتی نداشته باشند.»

روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه نیز دادستان عمومی مازندران از احضار و تشکیل پرونده قضائی برای تعدادی از مدیران دولتی به اتهام تخلف انتخاباتی خبر داده بود.

اسدالله جعفری، دادستان مازندران، بدون ارائه آمار دقیقی از تعداد افراد دستگیر شده گفت که برخی از روسای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری و نیز چهار مدیر دولتی به دلیل تخلف انتخاباتی به دادسرا احضار شده‌اند.

اول خردادماه نیز رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از احضار پنج مدیر اجرایی در جریان تخلفات انتخاباتی به دادسرای استان خبر داده بود. وی تاکید کرده بود که این مدیران «تخلفات انتخاباتی» نقش داشتند.

خبرگزاری فارس روز چهارشنبه، سوم خرداد، خبر داده بود که یک مدیر کل آموزش و پرورش تهران به دلیل «تخلف انتخاباتی بازداشت» و با «قرار وثیقه یکصد میلیونی» آزاد شده است.

اداره آموزش و پرورش تهران این گزارش‌ها را «بی‌پایه و اساس» خوانده و تکذیب کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران هم روز جمعه پنجم خرداد ضمن ابراز بی‌اطلاعی از موضوع بازداشت تعدادی از مدیران آموزش و پرورش، خبر داد که اکثر ۱۲۰ نفر بازداشت‌شده در روز انتخابات آزاد شده‌اند اما پرونده آنها در دادسرا باز است.

غلامحسین اسماعیلی، اعلام کرد که پرونده‌های این افراد «در ارتباط با تخلفات انتخاباتی از جمله خرید و فروش آرا» در دادسراهای شهرستان‌های استان تهران در حال رسیدگی است.

رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان بدون اشاره به جزئیات، مقام‌های دولت حسن روحانی را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده‌اند.

در مقابل، حسن روحانی نیز نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی از جمله سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی، صداوسیما و قوه قضائیه را به دخالت در انتخابات به نفع آقای رئیسی متهم کرده است.

XS
SM
MD
LG