لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۲

شش کشته در تصادف دو اتوبوس حامل «زائران کربلا» با یک سواری در کرمانشاه


یکی از اتوبوس‌های آسیب‌دیده در تصادف روز سه‌شنبه
یکی از اتوبوس‌های آسیب‌دیده در تصادف روز سه‌شنبه

در ادامه حوادث مرگبار برای شرکت کنندگان در مراسم مذهبی «اربعین»، برخورد دو دستگاه اتوبوس با یک خودروی سواری در استان کرمانشاه باعث کشته شدن شش نفر و زخمی شدن ۳۰ تن دیگر شده است.

محمد‌باقر محمدی، مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه، سه‌شنبه ششم شهریور گفت که این حادثه مرگبار حوالی ظهر این روز در محور حمیل به کرمانشاه رخ داد.

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، اعلام کرد در این سانحه دو دستگاه اتوبوس و یک خودوری سواری رانا برخورد کردند.

پنج کشته این حادثه سرنشینان خودروی سواری بوده‌اند و یک کشته هم از سرنشینان یکی از اتوبوس‌ها بود.

آقای یگانه درباره سرنشینان این خودروها گفت: «یکی از اتوبوس‌ها حامل زائرانی بوده که از مرز مهران وارد ایران شده و اتوبوس دیگر هم زائرانی بودند که قصد عزیمت به کربلا از مرز مهران را داشتند.»

طبق اعلام پلیس، دلیل این حادثه انحراف به چپ یکی از اتوبوس‌ها بوده و علاوه بر شش کشته، بیش از ۳۰ زخمی داشته‌ است.

در روزهای اخیر حوادث مشابهی نیز برای شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین رخ داد و ۳۰ مرداد دست‌کم ۲۸ تن در واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در یزد کشته شدند.

این اتوبوس از مرزهای شرقی ایران در سیستان‌وبلوچستان به سمت مرز چذابه خوزستان در حرکت بود، که به دلیل نقص فنی واژگون شد.

حدود یک هفته پس از این حادثه هم یک اتوبوس حامل شهروندان پاکستانی که حامل شرکت‌کنندگان در مراسم مذهبی «اربعین» بود، با یک کامیون در جنوب ایران برخورد کرد که در این تصادف نیز، ۳ تن کشته و ۴۸ تن زخمی شدند.

پیشتر محسن پیرهادی، نماینده مجلس در ایران، در آبان ۱۴۰۲ خودروهای غیراستاندارد را «سومین عامل مرگ‌و میر» در ایران اعلام کرد و گفته بود که «بیش از ۹۰ درصد قطعات خودرو» در ایران مطابق با استاندارد ساخته نمی‌شود چون «هیچ دستورالعملی برای تولید بخش اعظم قطعات وجود ندارد» و «نظارتی هم بر تولید و توزیع این قطعات» نیست.

ایران همچنین جاده‌های بی‌کیفیت و پرخطری دارد که آمار تصادفات مرگبار در این کشور را افزایش داده است.

سازمان پزشکی قانونی ایران گزارش داده‌ که بیش از ۲۰ هزار مورد مرگ در سال گذشته در تصادفات جاده‌ای ایران ثبت شده است.

XS
SM
MD
LG